Egyszerű tervezés, jobb jelentések: új eszközök a vizuális hirdetések számára

2013. május 16. | 12:31

Labels: ,


A mai napon örömmel jelentjük be azokat a fejlesztéseket, amelyek a Display Hálózaton aktív hirdetőket mindkét összetevő elérésében segítik. Ezek a fejlesztések a Google Display Tervező és két új jelentés: a Demográfiai teljesítmény és az Elhelyezési teljesítmény.

Elsőként ismerkedj meg a Google Display Tervezővel, amely egy olyan ingyenes kutatási és tervezési eszköz, amely célzási ötleteket és becsléseket kínál a hatékonyabb vizuális kampányok tervezéséhez. Az általad beírt adatok alapján az eszköz helyeket ajánl a Google Display Hálózaton a Te hirdetéseid megjelenítésére, és fontos adatokat is biztosít: a készlet megjelenítéseinek és cookie-jainak tartományát, életkor és nem alapú bontásokat, illetve a kattintásonkénti költség (CPC) előzményadatait. Ezek a szolgáltatások az alábbi műveletek során hasznosak:

  • Új készlet keresése. A Display Tervező internetszerte sok ezer webhelyet, mobilalkalmazást és videocsatornát javasol hirdetéseid számára.
  • Célzási ötletek létrehozása. Golfjátékosokat vagy fiatal szülőket próbálsz elérni? Egyszerűen írd le érdeklődési körüket, és határozd meg az általuk látogatott webhelyeket, illetve az általuk vásárolt termékeket. A Display Tervező az adatok alapján javasol hasznos kulcsszavakat és egyéb célzási ötleteket.
  • Statisztika készítése az adatokból. Milyen lehetőségek rejlenek Google Display Hálózaton futó kampányodban, és milyen megtérülésre számíthatsz? A Display Tervező mindezt megmondja becslésekkel, valamint előzményadatokkal támasztva alá.
A Display Tervező az AdWords része, ezért egy kattintással közvetlenül felveheted tervedet fiókodba, vagy letöltheted azt megosztás céljából. A Display Tervező az Eszközök és elemzés menüben válik elérhetővé pár héten belül. További tájékoztatást a Súgóban olvashatsz.
Most térjünk át a második összetevőre: a közönség ismeretére. Két új jelentésünk segítségével megtudhatod, hogy hirdetéseid hogyan teljesítenek az egyes ügyfélszegmensek és webhelyek viszonylatában.

A Demográfiai teljesítményjelentések megmutatják, hogy az egyes demográfiai szegmensek, illetve a nemek és korosztályok alapján rendezett kategóriák hogyan reagálnak az üzeneteidre az egyes csoportok által elért megjelenítési, kattintási és konverziós adatok megjelenítésével – ez minden marketinges álma! Az új adatok segítségével egyszerűen alakíthatod át hirdetéseidet, hogy azok relevánsabbá váljanak célközönséged számára, illetve a kampányok teljesítményének növelése érdekében módosíthatod célzási és ajánlattételi beállításaidat.

Az új Elhelyezési teljesítményjelentések egy jelentésben kombinálják az automatikus és a kezelt elhelyezéseket, így egyszerűen átláthatóvá válik a hirdetések különböző webhelyeken elért teljesítménye, a célzási és az ajánlattételi beállítások pedig ennek megfelelően, könnyedén módosíthatók. Ezek az új jelentések globálisan a Display Hálózat lapon érhetők el.  

A digitális rendszerek előnye a valós idejű információk elérhetősége és az azonnali beavatkozás lehetősége. Reméljük, hogy ezek az új szolgáltatások jobb betekintést biztosítanak számodra, megfelelőbb reakciót tesznek lehetővé a megismert adatokra, és egyszerűbb, illetve hatékonyabb módszert kínálnak a vizuális hirdetések létrehozására.

Írta: Christian Oestlien, termékmenedzser, AdWords

Képernyőmegosztás Google AdWords munkatársakkal

2013. május 13. | 18:00

Labels: , ,

Szeretnénk felhívni figyelmeteket egy új lehetőségre, ami jelentősen megkönnyíti az AdWords fiókban történő navigációt és a gyorsabb problémamegoldást, amikor kapcsolatba léptek a Google AdWords ügyfélszolgálattal telefonon keresztül.

A képernyőmegosztás lényege, hogy az adott Google AdWords szakértőnek engedélyt adtok arra, hogy rálátást nyerjen a fiókotokra - így sokkal könnyebben és rövidebb idő alatt sikerülhet azonosítani bármilyen nehézséget, illetve választ kapni kérdéseitekre. Az eddigi visszajelzéseitek alapján az új funkció lényegesen meggyorsítja az esetleges technikai hibaelhárítást, nincsen például szükség képernyőmentések küldésére emailen keresztül, valamint a kampányoptimalizálási beállításokban is nagy segítséget nyújt.

A képernyőmegosztás elindításához a legelső alkalommal szükséges a Google audio- és videocsevegés telepítése a számítógépeteken. Javaslom, hogy a körülbelül fél perces, egyszerű letöltést ezen a linken végezzétek el még a hívás előtt, ha szeretnétek kipróbálni ezt az új funkciót!

A telefonos ügyfélszolgálatunk hétfőtől péntekig napi nyolc órában, reggel 10 és este 6 óra között hívható a már megszokott, a fiókotok Súgójában is megtalálható 0680 983 840 telefonszámon. Reméljük, hogy ezzel az új lehetőséggel kényelmesebbé tesszük számotokra a kapcsolatfelvételt, próbáljátok ki a következő hívásnál!

Google AdWords magyar csapat

Display Hálózat Webinárium - magyar nyelven

2013. május 3. | 12:00

Labels: , ,

Amikor a Display Hálózaton jelenítitek meg hirdetéseiteket, a legkülönfélébb érdeklődésű körű ügyfelek széles skáláját érhetitek el. Kiválaszthatjátok, hogy hirdetéseitek mely webhelyeken vagy oldalakon jelenjenek meg, és vonzó hirdetési formátumokkal kelthetitek fel a felhasználók figyelmét. De vajon hogyan épül fel egy hatékony Display kampány, mi az a remarketing, és mik lehetnek a leghasznosabb optimalizálási tippek, amivel el tudjátok érni közönségeteket?


Ehhez szeretnénk egy kis segítséget nyújtani a 2013. május 7-én, kedden délelőtt 10:00 órakor megvalósuló online oktatás formájában. A webinárium elsősorban azoknak szól, akik most ismerkednek a Display Hálózattal, illetve már kipróbálták korábban, de szeretnének minél több tapasztalatra és praktikus tanácsra szert tenni. 

A webináriumban való részvételhez az alábbi linken tudtok regisztrálni: 
(A regisztrációs űrlap angol nyelvű, de a webinárium természetesen magyar nyelven zajlik majd. Az űrlapon kérlek adjátok meg az email címeteket, válasszatok egy felhasználónevet és ehhez tartozó jelszót, valamit szükség lesz a nevetekre és a tízjegyű AdWords ügyfélazonosítóra is.)



A sikeres regisztráció után pedig itt tudtok belépni az online tanterembe kedden, mikor kezdetét veszi a webinár.

Reméljük minél többen csatlakoztok, várunk benneteket!

Google AdWords magyar csapat

Továbbfejlesztett AdWords kampányok vizuális hirdetésekhez: Hatékony eszközök napjaink többkészülékes világához

2013. április 24. | 16:30

Labels: , , ,

Februárban bejelentettük a továbbfejlesztett kampányokat, amelyek révén a hirdetők még egyszerűbben és még pontosabban tudják elérni különböző eszközök képernyői előtt ülő ügyfeleiket.  Most részletesebben is belenézünk a továbbfejlesztett kampányok működésébe a vizuális hirdetéseknél. 

Miért hatékonyak a továbbfejlesztett kampányok a vizuális hirdetéseknél?

Világunk immár a folyamatos online jelenlétről szól: ügyfeleink különböző eszközökről érik el az információt, és vásárlás előtt akár 10 különböző forrásból is tájékozódnak: internetes összehasonlításokból, hírlapok és folyóiratok cikkeiből, ismerősök ajánlásaiból stb. A vizuális hirdetések pontosan ezeknél a forrásoknál lehetnek jelen, és fontos szerepet játszanak a különböző eszközöket is használó ügyfelek elérésében.  Ugyanakkor most még összetettebb kihívás megtalálni a legjobb módot a megfelelő személy megfelelő hirdetéssel való megszólítására. A vizuális hirdetésekkel használható továbbfejlesztett kampányok pontosan ebben segítenek: a megfelelő embereket a megfelelő hirdetésekkel megtalálni például földrajzi helyük, a napszak vagy az általuk használt eszköz típusa alapján – mindezt egyetlen kampány keretén belül.

A legfontosabb jellemzők

A keresési hirdetések és a vizuális hirdetések működésmódja eltér. A keresésnél a kulcsszavak alapján azonosítjuk be a felhasználó szándékát. Például egy online utazási iroda megtudhatja a „római hétvége repülővel” kifejezést kereső felhasználóról, hogy római utazás iránt érdeklődik. A vizuális hirdetéseket használó kampányoknál a hirdetők egy sor más jelzés alapján tudják a megfelelő hirdetéssel elérni célközönségüket. A példabeli online utazási iroda például az alábbiakra támaszkodhat:  

1. Érdeklődési kategóriák: a „Róma” iránt érdeklődő ügyfelek eléréséhez

2. Demográfiai adatok: azon 35–44 év közötti felhasználók eléréséhez, akik korábban az átlag háromszorosát költötték

3. Témakör szerinti célzás: az utazási webhelyeket böngésző felhasználók eléréséhez

4. Remarketing: az irodánál előző évben utat foglaló ügyelek megszólításához
Napjainkban a folyamatos online kapcsolat azonban azt is jelenti, hogy az adott felhasználó célja és szándéka más és más lehet a környezettől függően, tehát például a napszaktól, a tartózkodási helytől vagy a használt eszköztől függően:

  • Napszak: Utakat lefoglalni általában reggel 9 és délután 6 között szoktak
  • Tartózkodási hely: Magyarországi felhasználóknál gyakoribb lehet a konverzió, mint például a már Olaszországban tartózkodóknál
  • Eszköz: A mobilfelhasználók böngészik a lehetőségeket okostelefonjukon, de foglalni általában asztali számítógépükről foglalnak
A továbbfejlesztett kampányok lehetővé teszik, hogy a példabeli utazási iroda ezt az összes helyzetet egyszerűen és egyben kezelje, külön-külön kampányok létrehozása nélkül. Az iroda egyetlen kampányon belül állíthatja be úgy az ajánlatait ezekhez a különböző szempontokhoz, hogy mindig a megfelelő hirdetéssel találja meg a megfelelő személyt. 

További információA továbbfejlesztett kampányok vizuális hirdetésekkel való alkalmazásához további ötleteket találsz az AdWords Súgójában

Írta: Christian Oestlien, a Google Display Hálózat felelős termékigazgatója

Remarketing a Keresési Hálózaton (béta) - Esettanulmány

2013. április 18. | 18:00

Labels: ,

Az alábbi posztban a Magyar Cetelem Bank eredményeiről olvashattok, akik a keresési remarketing hirdetések bétatesztelésében vettek részt. 

A Display Hálózaton már korábban is használtak remarketing kampányokat, önállóan, továbbá más célzásokkal kombinálva is (kontextus, érdeklődési kör, téma alapú célzás), így előző tapasztalataikat felhasználva indították tesztkampányaikat.


Az eredmények magukért beszélnek: a kezdeti, tesztidőszak után a keresési remarketing kampányok konverziós aránya közel ötször volt magasabb, mint a többi kampány átlaga. A keresési hirdetésekkel összehasonlítva is háromszor jobb konverziós eredményeket értek fel, míg a leghatékonyabb remarketing display kampánnyal összevetve 24%-kal alacsonyabb konverziós díjat értek.


A teljes esettanulmányt ezen a linken találjátok.


Eredményesség a továbbfejlesztett kampányokkal

2013. április 16. | 16:00

Labels: ,


Körülbelül két hónappal ezelőtt vezettük be a továbbfejlesztett kampányokat, hogy a mai, sokféle
eszközt használó világban egyszerűbb és intelligensebb kampánykezelést biztosíthassunk a számodra. Nemrég hallottunk pár remek történetet arról, hogy a hirdetőknek sikerült a teljesítményükön javítani és időt megtakarítani a továbbfejlesztett kampányok révén. Minden hirdető esetén más üzleti és potenciális nyereségről van szó, de ez a néhány példa bemutatja a jelenlegi stratégiákat és a továbbfejlesztett kampányokkal eddig elért eredményeket.

Az e-Travel jobb CTR-t és konverziós arányt ért el a kontextusra optimalizált hirdetések, a mobilalkalmazás-letöltések és a frissített webhelylinkek segítségével. 

Az e-Travel az egyik vezető online utazási iroda Görögországban, Cipruson és Oroszországban,
és jelen van más európai, közel-keleti és észak-afrikai piacokon is. A továbbfejlesztett kampányokra
történő átállást követően Nikos Goulis ügyvezető a következőkről számolt be: „Most már az emberekre jellemző információk, például a tartózkodási hely vagy a napszak szerint jeleníthetjük meg a hirdetéseinket [... és] az alkalmazásletöltéseket konverziónak számíthatjuk az AdWords jelentésekben, ami számunkra nagyon fontos, mert az új ügyfélszerzéseink jelentős része a mobilalkalmazásunkból származik.” Ezeknek a funkcióknak, valamint a frissített webhelylinkeknek a segítségével az átkattintási arányt 43%-kal, a konverziós arányt pedig 88%-kal növelhettük.

Az American Apparel a továbbfejlesztett kampányokkal megduplázta telefonos ügyfélszerzéseinek számát, így a hirdetési költségeik is jobban megtérültek. 

A több csatornán értékesítő divatkereskedelmi American Apparel cég az összes kampányát átállította, hogy kihasználhassa az új funkciók, mint például a frissített webhelylinkek előnyeit. A hívásbővítményeknek az összes eszköztípusra történő kiterjesztése, illetve a 10 másodpercnél hosszabb hívások konverzióként történő számítása révén az American Apparel a telefonhívásokból származó konverziómennyiség megduplázódását tapasztalta. A költségek megtérülése jelentősen javult.

Egy online luxusáruház-márka a másodlagos piacokra belépés révén értékesítéseit 20%-kal
növelte annak köszönhetően, hogy az ajánlatok egy továbbfejlesztett kampányon belül több helyen történő optimalizálása egyszerűen elvégezhető



Egy online luxusáruház keresőmarketinges tevékenységét az elsődleges piacokra, például
New Yorkra és Los Angelesre irányuló helyspecifikus kampányok ajánlatainak optimalizálására
összpontosította. A továbbfejlesztett kampányokra történő átállás óta a cég hely szerinti
ajánlatkorrekciókat kezdett használni AdWords-jelenlétének teszteléséhez és új földrajzi helyekre,
köztük Delaware, Dél-Karolina és Új-Mexikó államok tehetősebb területeire való kiterjesztéséhez. A
cég az összes konverzió mennyiségét máris 20%-kal növelte, és elérte célját a hirdetési költségek
megtérülésében is.

A Hotwire keresőmarketing elemzői hatékonyabb kampánykezeléssel hetente 5-10
órát takarítanak meg.

Az árengedményes utazással foglalkozó vezető Hotwire.com webhely az összes fizetett keresési fiókját továbbfejlesztett kampánnyá állította át, hazai és nemzetközi területen egyaránt, már az első hónapban. Clay Schulenburg, a Hotwire keresőmarketing-igazgatója úgy nyilatkozott, hogy a továbbfejlesztett kampányokra való átállás jelentős segítséget nyújtott a csapata számára az AdWords hatékonyabb kezeléséhez, mert a helyre, napszakra és eszközre vonatkozó összes fő beállítás kezelése most már egyetlen kampányban történik: „Az egyes keresőmarketing elemzőkre vetített időmegtakarítás mértéke munkahetenként mintegy 5-10 óra, és az így felszabaduló időt új keresőmarketinges kezdeményezésekre vagy még aprólékosabb fiók- és kampányoptimalizálásra fordíthatjuk.”

Kezdés 3 lépésben
Ha te is a hirdetők 95%-ába tartozol, akiknek korábbi kampányai jelenleg az összes eszköztípuson futnak, akkor mindössze három lépésben elvégezheted az átállást, hogy kihasználhasd a továbbfejlesztett kampányok előnyeit:

1.        Kattints a „Kezdés” gombra, ha bejelentkeztél az AdWords fiókodba.
2.        Válassz egy mobil ajánlatkorrekciót.
3.        Kattints a „Frissítés végrehajtása” lehetőségre

A művelet rövid bemutatása videón itt érhető el magyar nyelven. Ezenkívül a következő videó abban is segít, hogyan egyesíthetsz két kampányt egy továbbfejlesztett kampányban.

Ha kérdésed van a továbbfejlesztett kampányokra történő átállással kapcsolatban, fordulj az AdWords
ügyfélszolgálathoz, illetve kérj tanácsot más hirdetőktől az AdWords közösségünkben.

Visszajelzés
Azt szeretnénk, hogy az AdWordsszel sikereket érj el, ezért a visszajelzésed különösen fontos
számunkra. Amint elkezded a továbbfejlesztett kampányokat használni, kérjük, oszd meg velünk
véleményed ennek az űrlapnak a kitöltésével, így tovább fejleszthetjük a terméket.

Írta: Surojit Chatterjee, csoportvezető termékmenedzser




Továbbfejlesztett kampányok: Új ajánlattételi eszközök és mobilajánlat- korrekciók

2013. március 4. | 6:00

Labels: , ,


A mai felhasználók állandó online kapcsolatban állnak, és számos különböző eszközről végeznek keresést. A hirdetők olyan módszereket keresnek, amelyek révén a felhasználók kontextusa, vagyis a tartózkodási helyük, a napszak és az általuk használt eszköz szempontjából releváns hirdetésekkel érhetik el az embereket. A továbbfejlesztett kampányokkal, egyszerűen módosíthatod ajánlataid az eszköztől, a helytől és napszaktól függően – mindezt egyetlen kampányon belül.

Példa: Egy többcsatornás kereskedő az üzleteinek közelében tartózkodó, „bulikellékeket”
kereső felhasználókat szeretné elérni. Az ajánlatkorrekciók segítségével a vállalkozás három
egyszerű bejegyzéssel 50%-kal magasabb ajánlatot adhat meg az egy kilométeren belül kereső
fogyasztók, 20%-kal alacsonyabb ajánlatot a hétköznapokon keresők, és 25%-kal magasabb
ajánlatot az okostelefonjukról kereső fogyasztók számára.
Ebben a bejegyzésben közelebbről is szemügyre vesszük az új ajánlattételi eszközöket és a mobilajánlat-korrekciókat.


Ajánlatkorrekciók
Egy továbbfejlesztett kampány használatakor először egy minden eszközt elérő, alapértelmezett ajánlatot tudsz megadni. Ezután állíthatsz be ajánlatkorrekciókat az ajánlat növeléséhez vagy csökkentéséhez a mobileszközökre és különböző kontextusokra – például a helyre és a napszakra vonatkozóan. Ha magasabb ajánlatot állítasz be a vásárló szándékának leginkább megfelelő időszakra és helyre, az növelheti hirdetéseid láthatóságát, és potenciálisan több látogatáshoz, illetve értékesítéshez vezethet. A gyengébb lead minőségű és alacsonyabb átlagos megrendelési értékű kontextusokra vonatkozó alacsonyabb ajánlatok beállításával javíthatod a befektetés megtérülését, bár ezzel a látogatások száma és az összértékesítés kevesebb lehet.

A nagyobb képernyőjű eszközökre (mint az asztali számítógépek, laptopok és táblagépek) vonatkozó ajánlattételt a továbbfejlesztett kampányoknál összevontuk. Az iparág többi képviselőjével együtt azt tapasztaljuk, hogy ezeken a nagyobb eszközökön eléggé hasonló a felhasználók viselkedése, és ugyanez igaz a hirdetők összteljesítményére is.
Az ajánlatkorrekciókat a rendszer szorzással vonja össze. Több helyfüggő ajánlatkorrekció beállításakor a rendszer csak a legkonkrétabb korrekciót fogja alkalmazni.

A fenti példát folytatva: A [bulikellékek] kulcsszóra a kereskedő maximális CPC-ajánlata 200
Ft. Amikor valaki a „bulikellékek” kulcsszóval szerdán, az üzlet egy km-es körzetében az
okostelefonján végez keresést, akkor a rendszer az összes ajánlatkorrekciót használni fogja. Így
ennél a konkrét keresésnél a kereskedő CPC-ajánlata 300 Ft-ra módosul (200 Ft x (100% + 50%)
x (100% - 20%) x (100% + 25%) = 300 Ft).

Az AdWords kezelőfelületén található kalkulátor jeleníti meg, hogy a többféle ajánlatkorrekció
kombinálása hogyan befolyásolja az ajánlatot.

A mobileszközök értékelése és a mobilos ajánlatkorrekciók beállítása
A felhasználók sokféle műveletet végezhetnek az okostelefonokon. Azon túl, hogy az ügyfelek
közvetlenül vásárolhatnak a mobilwebhelyedről, felhívhatják vállalkozásod telefonszámát, kattinthatnak
az útvonaltervezőre, hogy felkereshessenek egy üzletet, letölthetnek egy alkalmazást vagy a konverziót akár egy másik eszközön később is befejezhetik. A hagyományos online konverziós jelentések azonban nem jelenítik meg a különböző eszközökön zajló teljes fogyasztói folyamatot, és ez a mobilhasználat alábecsléséhez vezethet. A hozzáértő marketingesek alaposabban megvizsgálják a mobilokról érkező konverziók értékét a vállalkozásuk szempontjából. Példaként áttekintheted a szórakoztató elektronikai cikkekkel kereskedő nagyvállalat, a Radio Shack mobilos ajánlattételi és mérési stratégiáját itt.

A továbbfejlesztett kampányokban megadhatsz olyan mobilos ajánlatkorrekciót, amely a mobileszközökre vonatkozóan befolyásolja a hirdetés pozícióját, a kattintások számát és a költséget. Kis kitekintésképp, az alábbiakban néhány példát láthatsz arra, hogy a hirdetők az utóbbi néhány hónap során százalékosan milyen mobilos ajánlatokat állítottak be az asztali számítógépekhez képest (a tényleges CPC-k ettől eltérőek lehetnek).
  • Az ausztrál kiskereskedelmi ágazatban hirdetők az asztali számítógépek ajánlataihoz viszonyítva átlagosan 103%-os ajánlatot adtak a mobilokra.
  • Az amerikai ingatlanszektor hirdetői az asztali számítógépek ajánlataihoz viszonyítva átlagosan 91%-os ajánlatot adtak a mobilokra.
  • A kanadai utazási szektorban hirdetők az asztali számítógépek ajánlataihoz viszonyítva átlagosan 88%-os ajánlatot adtak a mobilokra.


Minden továbbfejlesztett kampánnyá frissített kampánynál látni fogod a megjelenítések, kattintások és a költség választott mobilos ajánlatkorrekciótól függő becsült módosítását. A javasolt ajánlatkorrekció azt mutatja, hogy a hasonló hirdetők milyen ajánlatot adtak a mobileszközökre más eszközökhöz képest.

A tapasztalt keresőmarketingesek tudják, hogy az ajánlattétel – a kulcsszavak, a hirdetések, a
bővítmények és a céloldalak mellett – csak egy a sok tényező közül, amelyek a kampány
összteljesítményét befolyásolják. Ezért a mobilajánlat-korrekciók beállítása után rendszeres időközönkéntvmérd az eredményeidet, és szükség szerint végezz módosításokat, hogy az eredmények még jobban megfeleljenek kampányod céljainak.

Visszajelzés
Azt szeretnénk, hogy az AdWordsszel sikereket érj el, ezért a visszajelzésed különösen fontos
számunkra. Amint elkezded a továbbfejlesztett kampányokat használni, kérjük, oszd meg velünk
véleményed ennek az űrlapnak a kitöltésével, így tovább fejleszthetjük a terméket.

Írta: Surojit Chatterjee, csoportvezető termékmenedzser