Ha nem használunk konverziókövetést, az AdWords-kampányok kattintáson túli teljesítményéről semmit nem mondanak el az AdWords-fiókban található adatok. Ha viszont van egy Google Analytics-fiókunk, az AdWords kampányunk teljesítmény- és költségadatait importálhatjuk az Analytics programba, így részletesebb képet kapunk arról, hogy mely kulcsszavakra, hirdetésszövegekre, hirdetéspozíciókra érdemes fókuszálnunk.

Ha még nincs Analytics-fiókunk, a következő lépésekkel hozhatunk létre egyet a meglévő (hagyományos változatú) AdWords-fiókból:
  • Az AdWords-fiókban kattints az Analytics fülre
  • Jelöld be a „Ingyenes Google Analytics-fiók létrehozása” lehetőséget, kattints a Folytatás gombra, és regisztrálj ingyenesen egy Analytics-fiókot.
  • A következő oldalon add meg a mérni kívánt oldal címét és nevezd el a fiókot.
  • Az oldalon lévő jelölőnégyzeteket (automatikus címkézés és a költségadatok importálása) hagyd bejelölve. Az automatikus címkézés révén a kampánynévvel, a hirdetéscsoport-névvel és a kulcsszavakkal bővül ki a statisztika, a költségadatok importálásával pedig a CPC- és az összköltségadatok kerülnek át az Analytics megfelelő jelentéseibe.
  • A Tovább gombra kattintva még el kell fogadni a Felhasználói feltételeket, ezzel pedig el is készült a kapcsolódó Analytics-fiók. Már csak a követőkódokat kell elhelyezni a weboldalak forrásában, és kis idő elteltével elkezdődik a forgalom mérése.
Ha már van Analytics-fiókunk, de az még nem kapcsolódik az AdWords-höz, tegyük a következőt:
  • Az Analytics lapfülön a „Már van Google Analytics-fiókom” lehetőséget kell kijelölni, majd a következő oldalon a meglévő fiókok közül ki kell választani azt, amelyiket hozzá szeretnénk kapcsolni az aktuális AdWords-fiókhoz. Az automatikus címkézés és a költségadatok importálása opciók a teljesség kedvéért maradjanak bejelölve (lásd fent).
  • A Fiók kapcsolása gombra kattintva elkészültünk az összekapcsolással, innentől kezdve a kampányaink adatai megjelennek az Analytics-jelentéseinkben.
Az Analytics-fiókban a Forgalom forrásai menüpontban fogjuk megtalálni az AdWords-statisztikákat.