A Google AdWords fiókunk létrehozásakor több fizetési mód közül választhatjuk ki a számunkra legideálisabbat. A döntést érdemes megfontolni, ugyanis a későbbiek során a fizetési lehetőségek közötti váltás nem megoldható.

A fizetési eszközünk egyaránt lehet hitelkártya, bankkártya vagy banki átutalás. A fizetés módját pedig alapvetően két csoportba soroljuk: előrefizetés és utólagos fizetés.

I. Az előrefizetés

Előrefizetés esetén a hirdetés költségeit előre egyenlíthetjük ki, a költségeket pedig a felmerülésük alkalmával levonjuk az előre befizetett összegből. A hirdetések a befizetés beérkezését követően szinte azonnal megjelennek, és addig láthatók, amíg megfelelő fedezet van az egyenlegen.

Azt javasoljuk, hogy a megfelelő fedezet állandó biztosítása érdekében rendszeresen ellenőrizzük fiókunk egyenlegét. Ennek érdekében e-mailben is küldünk értesítést, ha a fedezet lecsökken, és az egyenleg megközelíti a nullát. A csökkenő egyenlegről más csatornán lehet értesülni (SMS-ben is); az értesítési beállítások a Fiókom fül Fiókbeállítások részénél szerkeszthetők.
Az előrefizetés hitel-/bankkártyával vagy banki átutalással hajtható végre.

A legfontosabb különbség a kétféle előfizetési eszköz között, hogy míg a banki átutalás átfutási ideje akár öt nap is lehet, a hitel-/bankkártyával feltöltött összeg szinte azonnal jóváíródik a fiókban. Az előfizetésről itt található meg kiegészítő információ.

II. Az utólagos fizetés

Utólagos fizetés esetén csak a hirdetések megjelenése és a költséghalmozás megkezdése után kerül sor a befizetésre. Az utólagos fizetésnél a számlakiegyenlítés hitel-/bankkártyával történik, a beszedési megbízás Magyarországon egyelőre még nem alkalmazható.

A hitel-/bankkártyát rendszeresen, 30 nap elteltével terheljük meg, vagy akkor, ha a megadott hitelkeretet hamarabb elérjük. Hagyj magyarázzam el ezt részletesen! Tegyük fel, hogy miután István megadta számlázási adatait és aktiválta fiókját, beállítottunk neki egy kezdeti, 10 000 Ft-os számlázási küszöbértéket a fiókjához. Ezt a hitelkeretet az első hónapban megemeltük, mivel István fiókjának költségei a 30 nap letelte előtt elérték a számlázási hitelkeretet, azaz a 10 000 Ft-ot. A kezdeti 10 000 Ft hitelkeretet ekkor 40 000 Ft-ra emeltük, majd amikor a következő hónapban észleltük, hogy a 30 napon belül a 40 000 Ft-nál is többet költött, 60 000 Ft-ra emeltük a hitelkeretét. A 60 000 Ft-ot követő, legmagasabb összegű hitelkeret 100 000 Ft.

Mind az előre-, mind az utólagos fizetés esetében a számlát az AdWords-fiók Számlázási összesítő oldalán tekinthetők meg és nyomtathatók ki, ezt nem küldjük el levélben.

Az AdWords számlázási és fizetési rendszeréről további általános információk az alábbi linken találhatók.