Sorozatunk mai részében azt nézzük meg közelebbről, hogy hogyan szabályozhatjuk a tartalmi hálózaton folytatott hirdetési tevékenységek költségeit és ezzel egyidejüleg a hirdetési költségeink megtérülését.

Rugalmas és dinamikus árképzés

A tartalmi hálózaton is megszabhatjuk, hogy mennyit szeretnénk a hirdetéseinkre fordítani. Ha a közvetlen reakció, például kattintások és konverziók a cél, válasszuk a kattintásonkénti költségen alapuló (CPC) árképzést. Így csak akkor kell fizetni, ha a felhasználók a hirdetésre kattintanak. Ha inkább a márkanépszerűsítés a cél, például maximalizálni szeretnénk a hirdetésmegjelenítések számát, vagy javítani szeretnénk a márka ismertségét, válasszuk az ezer megjelenítésenkénti költségen alapuló (CPM) árképzést. Így a hirdetés minden 1000 megjelenítése után kell csak fizetni. Miután megadtuk az ajánlatot, az AdWords árképzési rendszer biztosítja, hogy amikor megnyerünk egy hirdetésaukciót, ajánlatunkat automatikusan csökkenti a rendszer, hogy a hirdetési pozíció adott oldalon való megőrzéséhez minimálisan szükséges összegnél – legfeljebb – csak két forinttal fizessünk többet.

Tartalmi ajánlat

A tartalmi hálózat másik kulcsfontosságú árképzési szolgáltatása a tartalmi ajánlatok funkciója. A tartalmi ajánlatokkal egyéni árat adhatunk meg azokhoz a hirdetésekhez, amelyek a tartalmi hálózat meghatározott oldalán jelennek meg, és ez eltérhet a keresési hálózathoz megadott árajánlattól. Ha azt látjuk, hogy a tartalmi hálózatból több potenciális ügyfelünk származik, módosíthatjuk a tartalmi ajánlatot, hogy hirdetési befektetésünket ehhez igazítsuk. A tartalmi ajánlatok engedélyezésének módjáról a következő címen található tájékoztató: https://adwords.google.com/support/bin/answer.py?answer=26507&hl=hu.

Intelligens árképzés

Még ha nem is engedélyeztük a tartalmi ajánlatokat, az AdWords intelligens árképzési szolgáltatása segít, hogy a lehető legjobb ár/érték arányt érjük el. Az intelligens árképzés segítségével a Google automatikusan csökkenti a maximális CPC-ajánlatot a tartalmi hálózat meghatározott oldalain, attól függően, hogy mekkora valószínűséggel eredményeznek értékesítéseket vagy potenciális ügyfeleket az érintett oldalak. A rendszer gondoskodik arról, hogy hirdetési költségkeretünket olyan helyekre fordítsuk, amelyek hozzájárulnak a megtérülés növeléséhez.

Mi követezik még?

A Google tartalmi hálózatáról szóló következő bejegyzésünkben be fogjuk mutatni, milyen rugalmas eszközök segítenek az üzenetünk felhasználók részére történő továbbításában - legyen szó szöveges, képes vagy videohirdetésekről.