Egy korábbi bejegyzésünkben bemutattuk, hogy a NetPincér.hu hogyan terjesztette ki  szolgáltatását Európa egyéb országaira az AdWords segítségével. Az AdWords-ben minden kampányhoz be kell állítani legalább egy nyelvet és egy területet a hirdetések célzásához. A nyelvi célzáshoz több mint negyven nyelv közül lehet választani, és egyszerre több is kiválasztható. Rendszerünk a kereső kezelőfelületének nyelvi beállítását veszi figyelembe a hirdetések célzásánál, ami az országspecifikus domainek esetében alapértelmezetten az adott ország hivatalos nyelve. Például a Google.hu alapértelmezett nyelvi beállítása a magyar, de ezt a felhasználó bármikor módosíthatja.

A kampányok területi célzására többféle módszerünk van:
  • Egy listából vagy egy interaktív térkép segítségével ki lehet választani a célozni kívánt országot, területet, régiót vagy várost.
  • Egy interaktív térképen kijelölhető egy pont és megadható, hogy az adott pont hány kilométeres körzetében jelenjen meg a hirdetés.
  • Ugyancsak a térkép segítségével kijelölhető egy tetszőleges formájú sokszög.

Mindhárom megoldásnál megadhatók kizárt területek is, ahol nem kívánjuk megjeleníteni a hirdetést.


Az országos célzásnál az internetező IP-címén túl azt is figyelembe veszi a rendszerünk, hogy melyik Google domainen történik a keresés. A Magyarországra célzott hirdetések így megjelenhetnek a magyarországi IP-címmel kereső internetezők képernyőjén, vagy bármely országban a Google.hu domainen kereső felhasználóknak. Így például ha Írországból a Google.hu domainen keresünk, látjuk a csak Magyarországra célzott hirdetéseket.

A regionális és város alapú célzás csak azokban az országokban érhető el, ahol az IP-címek kiosztása megbízhatóan követi az internetezők földrajzi elhelyezkedését. Magyarországon ez a funkció egyelőre várat magára. Ugyanígy az egyéni célzás (kijelölt pont körül megadott sugarú, vagy sokszöggel körülhatárolt terület) is csak azokban az országokban pontos, ahol a felhasználók földrajzi helye pontosan beazonosítható az IP-cím alapján.

A következő bejegyzésben megmutatjuk, hogy miként lehet regionálisan hirdetni Magyarországon belül.

Stekkelpak Zoltán, magyar AdWords csapat, Dublin