A kulcsszólistában a kulcsszavak alapértelmezetten általános egyezéssel (broad match) szerepelnek, ami azt jelenti, hogy a hirdetések megjelenhetnek az adott kulcsszó különféle toldalékozott alakjaira, szinonímáira és elírt változataira is.

Néhány napja a saját, AdWords-programot népszerűsítő AdWords-kampányunkra lekértem egy Keresési lekérdezés riportot, ami azt mutatja meg, hogy milyen konkrét keresésekre jelent meg a hirdetés. Az AdWords-szó 130 elírását találtam meg (ami nem is túl sok például a Britney Spears-elírásokhoz képest).

Az, hogy az AdWords rendszere milyen tágan értelmezi a szinonímák és az elírt változatok fogalmát, többek között a minőségi mutatón múlik. Ha a lehető legtöbb releváns megjelenést szeretnénk elérni, akkor a legjobb, ha a leggyakoribb elírásokat hozzáadjuk a kulcsszólistához. Ha pedig a keresési lekérdezés riportban olyan lekérdezést találunk, ami nem kapcsolódik a hirdetéshez, azt kizáró kulcszóként adjuk meg.