A sorozat első részében megismertük a hirdetéspozíciók megállapításának módját, most nézzünk néhány tippet, amelyek alkalmazásával magasabb pozícióba hozhatók a hirdetések. A minőségi mutató és a kattintási költségre vonatkozó (CPC) ajánlat kulcsfontosságú tényezők a hirdetés pozíciójának meghatározásakor. A kampány optimalizálásával növelhető a minőségi mutató, és ezáltal a kattintásonkénti költségek emelése nélkül javítható a hirdetés pozíciója. 

Három legfőbb tippünk dióhéjban:
  • A kampányt osszuk több hirdetéscsoportra.
  • A hirdetésszövegek kapcsolódjanak az adott hirdetéscsoport kulcsszavaihoz, és legyenek informatívak.
  • A hirdetésben szereplő ajánlathoz szorosan kapcsolódjanak a kulcsszavak, kerüljük a túl általános szavakat.
A CPC-ajánlat növelésével is lehet javítani a hirdetéspozíción, bár ezt a lehetőséget csak akkor ajánlom, ha a kampány optimalizálásával már megtettünk mindent a minél jobb pozícióért. Minél jobb minőségű a hirdetés, annál kevesebbe kerülhet egy kattintás magasabb pozíció elérése mellett. Ezzel biztosítjuk, hogy felhasználóink (és a felhasználók potenciális ügyfelek) a legjobb eredményt kapják keresésnél.

Stekkelpak Zoltán, magyar AdWords csapat, Dublin