A minőségi mutató egy olyan mérőszám, amelynek segítségével meghatározhatjuk, mennyire kapcsolódik egy kulcsszó egyrészt az adott hirdetéshez, másrészt a potenciális vevő keresési lekérdezéséhez. Mivel a minőség kiemelt fontosságú a Google részére, az AdWords rendszert is úgy alakítottuk ki, hogy a leghatékonyabb és a legjobban célzott hirdetéseket jutalmazza és propagálja.  A jó minőségű hirdetések ismérvei a releváns hirdetésszöveg és kulcsszavak, valamint az olyan linkek, amelyek a keresésnek leginkább megfelelő weboldalra vezetnek. Az ilyen hirdetések hatékonyabbak az ügyfeleink, és relevánsabbak a felhasználóink számára.

Ha például egy ingatlanügynökség a „ház” szót használja kulcsszóként, az feltehetőleg túl általános, ezért kevéssé releváns a felhasználók számára. Sok olyan keresés fordulhat elő, amelyben a felhasználó a „ház” kulcsszót használja, ugyanakkor nem ingatlanügynökség után érdeklődik, például: „ház bérlet Balaton”; „számítógép ház”; „házfelújítás” stb. Ezzel szemben a jó minőségű hirdetésekben olyan kulcsszavak szerepelnek, amelyek a hirdetett üzlet vagy szolgáltatás iránt leginkább érdeklődőket veszik célba, például:„eladó ház Budapest”, „eladó ház Szeged”, „ingatlan Balaton” stb.

Annak érdekében, hogy csak a legrelevánsabb hirdetések jelenhessenek meg, úgy alakítottuk ki a Google AdWords rendszerét, hogy a jó minőségű hirdetéseket a pozíciójuk növelésével és a tényleges minimális CPC-jük csökkentésével is megjutalmazza. Ennek köszönhetően alacsonyan tartjuk az árakat, az AdWords felhasználóit pedig arra ösztönözzük, hogy a minőséget helyezzék előtérbe, és csúcsminőségű hirdetési kampányokat hozzonak létre vállalkozásához vagy szolgáltatásához. A következő bejegyzésekben jobban beavatjuk a kezdő felhasználóinkat a minőségi mutató rejtelmeibe, addig is egy kis olvasnivaló a Súgóból.

Stekkelpak Zoltán, magyar AdWords csapat