A tegnapi online előadásunkon Boda Anna kolléganőm bemutatta élőben, hogy miként lehet vizuális hirdetéseket létrehozni az AdWords vizuálishirdetés-készítő eszközével röpke három perc alatt. Ez a funkció április óta érhető el Magyarországon, most pedig szeretnénk összegezni az eddig történteket, az újdonságokat, és azt, hogy mit hoz majd a jövő. 


Az eddigiek...
  • Globális hozzáférhetőség: Sablonjaink már támogatják az AdWords által támogatott nyelvek legnagyobbjain írt szövegeket, így lehetőségünk nyílt több mint 40 nyelven, és több mint 100 országban útjára indítani termékünket. Kivételt képeznek a jobbról balra író nyelvek, mint például a héber és az arab – ez a Flash 9 technológiai korlátja. Arra számítunk, hogy ez a probléma megoldódik az elkövetkezendő hónapokban, ahogy a Flash 10 verziónak egyre nagyobb lesz a piaci részesedése. 
  • Sablonok mindenkinek: Már több mint 90, egyedi igényekhez alakítható sablonunk van különféle témákban, mint például a helyi ünnepek és évszakok a világ számos részén, az iparágak (mint például a kiskereskedelem és a pénzügyek. Néhányuk multimédiás tartalmakat (például videót) is meg tud jeleníteni; valamint vannak teljesen testre szabható, minden célra megfelelő sablonok a kreativitás maximális kihasználásához. Továbbá számos új sablont is bevezettünk, melyek nem igényelnek képet, csak szöveget – ez egy népszerű lehetőség, mert tudjuk, hogy sok hirdetőnk nem rendelkezik hirdetésben felhasználható képpel. 

Az újdonságok...
  • Betűtípus választása: Folyamatosan bővítjük az egyes sablonok testre szabási lehetőségeit, aminek részeként lehetővé tettük a szöveg egyes soraihoz tartozó betűtípus kiválasztását. Automatikusan a helyzetnek megfelelő betűtípust választunk a beírt karakterek alapján, így a nem latin betűs szövegek esetén is. Így még inkább lehetségessé válik a márkához illeszkedő hirdetés elkészítése, valamint a hirdetések kitűnése a többi közül.
  • Új sablonok: 40 új sablonnal bővítettük a kínálatot. A legfrissebb változatban új sablonok találhatók nyaralással, utazással, szórakozással, pénzügyekkel, kiskereskedelemmel kapcsolatban, valamint számos multimédiás sablon is elérhető.

Hamarosan...
  • További sablonok: Több testre szabható sablonon dolgozunk, az általános célú sablonoktól kezdve az évszak-, illetve iparág-specifikus sablonokig. Az elkövetkező hónapokban új innovatív multimédiás és videoalapú sablonokat is bevezetünk.
  • A videohirdetések változásai: A néhány héttel ezelőtt bevezetett, kattintásra lejátszott videohirdetési sablon hamarosan az alapértelmezett felület lesz az AdWordsben az ilyen hirdetések létrehozásakor. A meglévő felületet, amelyet a "Videohirdetések" elemre kattintva lehetett elérni, visszavonultatjuk egy hirdetésformátum lehetőségre. A következő hetek során a kattintásra lejátszott videohirdetések felhasználóit egyenként értesítjük e változás hatásairól. Ezen kívül a Súgó anyagait is frissítjük az ilyen hirdetésekkel kapcsolatos jelentések változásairól (ilyen például az a tény, hogy a videohirdetések lejátszási rátáját majd az "Interakciós arány" statisztika mutatja).
(Ügynökségek figyelmébe: Az AdWorsben természetesen lehetőség van saját készítésű bannerek és egyéb képes hirdetési formátumok megjelenítésére is, ezekben a méretekben. Ezeket a kreatívokat a megfelelő hirdetéscsoportban a Hirdetésváltozatok lapon keresztül lehet feltölteni.)

Stekkelpak Zoltán, magyar AdWords csapat