A kulcsszavak teljesítménye a CPC-k emelkedése nélkül a leghatékonyabban optimalizálással növelhető. Az alacsony minőségi mutatónak az lehet az oka, hogy a kulcsszavak, a hirdetések vagy a céloldalak nem eléggé célzottak, illetve relevánsak. Az alábbi optimalizálási tippeket követve, célzottabbá és relevánsabbá tehetők az AdWords-hirdetések, amivel csökkenthetőek a kattintási költségek és növelhetők a hirdetések pozíciói.
  1. Azonosítsd hirdetésed céljait. Ezekre a célokra koncentrálva válaszd ki az alkalmazni kívánt stratégiát. Ha például a hirdetési ráfordítás megtérülését (ROI) szeretnéd növelni, akkor a kifogástalan minőségű hirdetések létrehozására kell ügyelni, hogy csak azokat a felhasználókat érd el, akik tényleg az általad kínált terméket vagy szolgáltatást keresik.
  2. A fiókot a maximális hatékonyság szem előtt tartásával rendszerezd, és gondold ki, milyen kampányszerkezetet lenne érdemes használni. Ha például ingatlanokat hirdetsz, célszerű különálló hirdetéscsoportokat létrehozni a lakóparki lakásokhoz, a panellakásokhoz és a családi házakhoz.
  3. Válaszd ki a megfelelő kulcsszavakat és elhelyezéseket. Próbáld kitalálni, mely kulcsszavak írják a legjobban körül a terméket vagy szolgáltatást, és csoportosítsd a kulcsszavak különböző témakörök alapján. Továbbá használj kizáró kulcsszavakat, amelyekkel kiszűrhetők a kínált termék vagy szolgáltatás szempontjából nem releváns megjelenések. Vegyük az alábbi példát: Ha például csak ingatlanok adásvételével foglalkozunk, de bérléssel nem, célszerű felvenni a "bérlet", "albérlet" és "kiadó" kizáró kulcsszavakat, hogy a bérlakást kereső felhasználók ne láthassák a hirdetést, mivel ők várhatóan nem fognak rákattintani, és így csökkenne az átkattintási arány.
  4. Készíts lényegre törő, célzott hirdetésszövegeket. Ügyelj rá, hogy a hirdetés tartalma felkeltse az érdeklődők figyelmét, és elkülönítse az ajánlatodat a versenytársaidétól. Ha a kulcsszavakat alkalmazod a hirdetésszövegben, akkor a kifejezések a hirdetések megjelenítésekor félkövéren jelennek meg a felhasználók részére, ami növeli a láthatóságot.
  5. Optimalizáld a webhelyedet konverziókra. Ha növelni szeretnéd a ráfordítás megtérülését, ügyelj rá, hogy a lehetséges vevők egyszerűen megtalálhassák a hirdetésben kínált terméket vagy szolgáltatást. Ha például a hirdetésed azokat a felhasználókat célozza meg, akik Magyarországon, Budapesten szeretnének új lakást venni, akkor a hirdetés olyan céloldalra mutasson, amely eladó, új budapesti lakásokat kínál. Ez sokkal célzottabb, mint egy ügynökség kezdőlapjának a megjelenítése, ahonnan a felhasználónak magának kell új lakásokat keresnie.
  6. Kövesd nyomon a fiók teljesítményét, kísérletezz és módosíts a kampányaidon a kívánt eredmények elérése érdekében. Jelentések futtatásával és a fiókstatisztikák (például a CTR, a minőségi mutató és az első oldali ajánlatbecslés) figyelésével megállapítható, mely kampányok, hirdetéscsoportok, hirdetések és kulcsszavak teljesítenek a legjobban, és melyeknél kell javítani a teljesítményen.
További információ ezekről a tippekről.