Mostani cikkünkben bemutatjuk az AdWords Kulcsszóválasztó eszközét, amellyel kiterjedt és hatékony kulcsszólista alakítható ki.

Miért érdemes használni a Kulcsszóválasztó eszközt?

Ha megadsz egy kulcsszót, a Kulcsszóválasztó eszköz kapcsolódó keresési lekérdezéseket jeleníti meg, feltüntetve a lekérdezésre jellemző, versengéssel és keresési mennyiséggel kapcsolatos mutatókat is. Ezzel az eszközzel:
  • új kulcsszavakat találhatsz, majd a kijelölt hirdetéscsoporthoz adhatod azokat;
  • kizáró kulcsszavakat kereshetsz a nem kívánt megjelenítések és kattintások kiszűréséhez;
  • előre lehet jelezni az újabb kulcsszavak hozzáadásával keletkező plusz forgalmat
Hol található a Kulcsszóválasztó eszköz?

A Kulcsszóválasztó eszköz háromféleképpen érhető el:
Ha a Kulcsszóválasztó eszközt a hirdetéscsoportok szintjén indítod el, a rendszer figyelembe veszi a kampánybeállításokat és a fiók korábbi teljesítményét is. Amikor az eszközmenüből vagy külső URL-ről használod, akkor ezek az adatok nem érhetők el. Ebben az esetben kiválaszthatod a célzott országot és nyelvet – ekkor a Kulcsszóválasztó eszköz ezeket a tényezőket is figyelembe veszi.

Az alábbi tippek segítségével könnyebben találhatsz releváns kulcsszavakat hirdetéseidhez:
  1. A kulcsszavak kiválasztásánál inkább a minőséget, mint a mennyiséget tartsd szem előtt, mert minél relevánsabb kulcsszavakat adsz meg, annál valószínűbb, hogy hirdetéseid eredményesek lesznek. A nagyobb forgalmú kulcsszavak, illetve a hirdetők között nagyobb versenyt teremtő kulcsszavak nem mindig biztosítanak jobb minőségű látogatókat.
  2. Használj rövid kulcsszavakat (1 vagy 2 szó) annak érdekében, hogy az eszköz azonosíthassa, mihez kell javaslatokat adnia.
  3. Adj meg kizáró kulcsszavakat az eszköz segítségével. A Kulcsszóválasztó eszköz olyan kulcsszavakat is javasolhat, amelyek nem kapcsolódnak a hirdetett termékhez vagy szolgáltatáshoz. Ha ezeket a kifejezéseket kizáró kulcsszóként adod meg, megakadályozhatod, hogy hirdetéseid a témához nem kapcsolódó keresések esetén is megjelenjenek.
További tippek a Súgóban találhatók.