Ma az új kezelőfelületen található Hálózatok lapról lesz szó. A Hálózatok lap az előző kezelőfelület Elhelyezések lapját váltja le, és nagyobb betekintést nyújt arra, hogy hol jelennek meg a hirdetéseink. A Hálózatok lap megjeleníti, hogyan teljesítettek hirdetéseink az olyan különböző hálózatokon, mint a Google-keresés, a keresési partnerek hálózata, valamint a tartalmi hálózat.


Amikor a tartalmi hálózaton szereplő hirdetéseinknek teljesítményére koncentrálunk, az új kezelőfelület két csoportra osztja a tartalmi hálózat statisztikáit: automatikus elhelyezésekre és kiválasztott elhelyezésekre.

Az automatikus elhelyezések a tartalmi hálózat olyan oldalai, ahol hirdetéseink kontextus szerinti célzás alapján jelenhetnek meg. A kontextus szerinti célzás során a kulcsszólistának témáit hozzárendeljük a hálózatunkon található webhelyek releváns oldaltartalmaihoz. Ha például hirdetéscsoportunkban szerepel a "sífelszerelés" kulcsszó, akkor előfordulhat, hogy a Google hirdetéseinket kontextus szerint egy olyan oldalra célozza, amely a legjobb áron kínál sífelszereléseket az interneten.

A kiválasztott elhelyezések olyan webhelyek vagy konkrét URL-ek, amelyeket mi magunk adtunk meg. A kiválasztott elhelyezés használatával külön ajánlatot adhatunk meg egy webhelyhez. Ha egy webhely nagyon jól szerepel, és ezért sűrűbben szeretnénk megjelentetni hirdetéseinket a webhelyen, akkor érdemes magasabb ajánlatot megadnia az elhelyezéshez. Ha viszont ajánlatunk szempontjából nem eléggé releváns egy webhely, érdemes lehet megadni egy alacsonyabb ajánlatot, vagy kizárni a webhelyet.

Ha hozzáadunk egy webhelyet a kiválasztott elhelyezéseinkhez, kulcsszavainkat akkor is felhasználjuk a kontextus szerinti célzáshoz.

Automatikus elhelyezések

A fiókhoz visszatérve érdemes szemügyre venni az automatikus elhelyezéseket. Ha a "Részletek megjelenítése" linkre kattintunk, akkor megjelenik egy táblázat azokkal a webhelyekkel, ahol megjelennek a hirdetéseink. Ha a korábbi kezelőfelületen használtuk az elhelyezési jelentés funkciót, akkor a folyamat ismerős lehet már. Az új kezelőfelületnél ez a jelentés közvetlenül elérhető a fiókból.


Látható, hogy a rendszer részletezi minden egyes webhely teljesítményét. A zöld "Hozzáadva" jelölés jelenik meg az olyan webhelyek mellett, amelyeket már felvettünk a kiválasztott elhelyezések közé.
A táblázatban el is végezhetünk néhány műveletet. Kiválasztott elhelyezéseket adhatunk meg külön ajánlattal egy-egy webhelyhez. Ha a teljesítményt le szeretnénk bontani az egyes URL-ek szintjére, ahol megjelentek hirdetéseink, akkor jelöljük ki a webhelyet, majd kattintsunk az URL-jelentés megjelenítése linkre. Ha viszont egy webhely nem felel meg hirdetési céljainknak, kizárhatjuk azt hirdetéscsoportunkból vagy kampányunkból.

Kiválasztott elhelyezések


A kiválasztott elhelyezések egy hasonló táblázatban jelennek meg:


Mivel különálló ajánlatokat adhatunk meg a kiválasztott elhelyezésekhez, ebben a táblázatban Max. CPC oszlop is szerepel. Ahogyan az új kezelőfelület további részeinél, a módosításokat itt is elvégezhetjük közvetlenül a táblázatban. Ha például módosítani szeretnénk egy elhelyezés ajánlatát, kattintsunk az ajánlatra, majd adjunk meg egy új értéket. Ahogyan az automatikus elhelyezéseknél, itt is megtekinthető egy URL-jelentést, amelyből pontosabb képet kapunk arról, hogy hol jelennek meg hirdetéseink.

A Hálózatok lap alján található a Kizárások szakasz. Ezen a területen azok az elhelyezések jelennek meg, amelyeket kizártunk, ezért hirdetéseink nem jelenhetnek meg ezeken az elhelyezéseken. Elhelyezések kizárására a hirdetéscsoport és a kampány szintjén van lehetőség.


Eddig tartott a Hálózatok lap bemutatása. Ha további információt szeretnél, tekintsd meg a Súgót és az új kezelőfelület webhelyét.