Az Analytics manuális URL-készítő eszközét viszonylag kevesen veszik igénybe, pedig használatával az Analyticsszen belül is elkülöníthetők az egyes online marketing tevékenységekből származó látogatások és célkonverziók. Például megkülönböztethetjük azokat a látogatókat, akik a júniusi e-mail kampányunkból, a HTML e-mail legfelső linkjére kattintva érkeztek el a honlapunkra.

Vegyünk egy szemléletesebb példát. Tegyük fel, hogy ezzel a bejegyzéssel a Google Webhely-optimalizálót szeretném népszerűsíteni:


A fenti szöveg mögötti link nem pusztán a Webhely-optimalizáló kezdőoldalára (http://www.google.com/websiteoptimizer/b/index.html) vezet, hanem az URL-t felcímkéztem olyan paraméterekkel, amelyek segítségével tudni fogom, hogy e blogbejegyzés hatására hány regisztráció történt. A felcímkézett URL így néz ki:

http://www.google.com/websiteoptimizer/b/index.html?utm_source=blogpost0713&utm_medium=link&utm_campaign=proba

Ezzel az eszközzel ötféle paramétert lehet az URL-hez függeszteni:
  • Forrás
  • Médium
  • Kampány
  • Kifejezés
  • Tartalom
Ezek közül az első három paramétert kötelező megadni, a másik kettő opcionális. A paraméterekről bővebben itt olvashatsz. Az Analyticsben a Forgalom forrásai jelentésben fogod megtalálni a felcímkézett látogatásokat. Ha célkonverziókat is beállítottál az Analyticsben, akkor természetesen azt is megtudhatod, hogy az egyes kampányaid milyen mértékben hoztak ügyfeleket vagy vásárlásokat (vagy éppen amilyen célt meghatároztál).

Fontos tudni, hogy az AdWordsből származó forgalom elkülönítéséhez nincs szükség a manuális paraméterezésre, ugyanis megfelelő AdWords-Analytics összekötés mellett az AdWords automatikusan felcímkéz minden egyes kattintást. Más CPC-programoknál, bannerkampányoknál vagy direkt e-maileknél viszont javasoljuk az URL-készítő eszköz használatát.