Számos vállalkozás számára az az ideális, ha AdWords-hirdetéseik a nap 24 órájában megjelennek. Olyan vállalkozásoknak azonban, amelyeknek termékeivel vagy szolgáltatásaival a vásárlók nem élhetnek a nap minden percében - például a délelőtt 11 óra és éjfél között rendeléseket fogadó ételszállítók esetében - nem feltétlen érdemes a nyitvatartási időn kívül is hirdetniük, kivéve, ha céljuk a márkaépítés.

Hogyan lehetséges tehát, hogy a hirdetések csak akkor jelenjenek meg, amikor az a hirdető számára a legkedvezőbb? Nem igazán kényelmes megoldás nap mint nap leállítani, majd másnap újraindítani a hirdetéseket. Ezért hoztuk létre a Hirdetésütemezés eszközt, amelynek segítségével előre meghatározható, hogy mikor jelenjenek meg a hirdetések - és mikor ne. Heti 15 percnyi, valamint a hét minden napján, 24 órában történő megjelenítés között bármilyen időszakra beállítható az ütemezés.

A hirdetésütemezés elindításához az AdWordsben kattints a "Beállítások" > "Speciális beállítások" > "Hirdetésütemezés" > "szerkesztés" linkre.

Néhány fontos információ

Ellenőrizd az AdWords-fiókban beállított időzónát.

Ha nem vagy teljesen biztos benne, mikor keresik a vásárlók a termékeidet vagy a szolgáltatásaidat, a kampányáról készíthetsz teljesítményjelentést, és beállíthatod, hogy a teljesítmény órára lebontva jelenjen meg. Ez kiváló visszajelzés arról, mikor a legnagyobb az érdeklődés hirdetéseid iránt. Az Analyticsben a nap óráira lebontott látogatási adatok (kiváltképp a célteljesülésekkel figyelembe véve) szintén hasznosak, sőt.

Kinek érdemes használnia a hirdetésütemezést?

A hirdetésütemezés számos olyan üzleti modellnél alkalmazható, ahol a kínált szolgáltatás vagy a célközönség online tevékenysége bizonyos órákra vagy napokra korlátozódik. B2B ügyfeleink különösen szívesen alkalmazzák a hirdetésütemezést. Ez lehetővé teszi számukra hirdetéseik láthatóságának maximalizálását olyan időszakokban, amikor más vállalatok nagyobb valószínűséggel keresik azokat - például munkaidő alatt. Más vállalkozások a fentebb ismertetett ajánlatmódosítási módot veszik igénybe ahhoz, hogy a számukra legértékesebb konverziókat eredményező időszakokra vonatkozóan növeljék CPC-ajánlataikat.

Speciális hirdetésütemezési beállítás: ajánlatmódosítás

További, igen hasznos funkció az ajánlatmódosítási mód, amelynek segítségével a nap bizonyos óráira vonatkozóan növelhető vagy csökkenthető a maximális CPC értéke. Ha például hirdetéseid a déltől 2 óráig, valamint az este 6-tól 8 óráig tartó időszakokban teljesítenek a legjobban, ezekre az időszakokra vonatkozóan érdemes lehet a maximális CPC-ajánlatot a normál CPC ajánlat 120 százalékára növelni, így biztosítva, hogy a hirdetés jól szerepeljen az aukcióban, és jobb hirdetéspozíciót érjen el. Ugyanilyen módon csökkenthető a maximális CPC-ajánlat, például a normál CPC 80 százalékára, olyan időszakokra, amelyek kevésbé hasznosak vállalkozása számára. A maximális CPC-nek a hirdetésütemezés eszközben történő növelése vagy csökkentése nem befolyásolja napi költségkeretet; az továbbra is változatlan marad.

Ha a tartalomra és a keresésre különböző maximális CPC-ajánlatot adtál meg, az ajánlatmódosítási mód használatakor megadott érték a teljes kampányra érvényes lesz. Ez azt jelenti, hogy keresési és tartalmi ajánlatok egyaránt a meghatározott százalékra módosulnak.

(Néhány hete volt egy előadásunk az AdWords-kampányok Analytics-adatok alapján történő optimalizálásáról, és azon szó volt a hirdetésütemezésről is. Az előadás vágatlan felvétele ezen az oldalon tekinthető meg.)