Az AdWords alapjai, például az ajánlatok, a költségkeretek és a minőségi mutató az új kezelőfelületen sem változtak. Mégis felvetődhet a kérdés: "Vajon ez hova tűnt?"

Keresés a kampányokban

A korábbi kezelőfelületen a fiók tetején található keresőmező segítségével lehetett keresni a fiókban. Az új kezelőfelületen ezt a funkciót szöveges szűrőkkel váltottuk fel. Ezentúl a fiókban lévő hirdetések és kulcsszavak között szöveges szűrők beállításával lehet keresni. Gyakran végzett keresések esetében a későbbi gyors elérhetőség érdekében a szűrő mentésére is lehetőség van.

A kulcsszavak cél URL-jei

Ha módosítani szeretnéd az egyes kulcsszavak cél URL-jeit, ezt úgy teheted meg, hogy bejelölöd a módosítandó kulcsszavak melletti jelölőnégyzetet, majd a táblázat tetején lévő "Szerkesztés" gombra kattintasz. Ezzel a kulcsszavak valamennyi mezője, így a cél URL mező is szerkeszthetővé válik. Ha a Kulcsszavak lapján mindig látni szeretnéd a cél URL-eket, ezt az oszlopok testreszabásával lehet elérni.

Kizáró kulcsszavak

A korábbi kezelőfelületen - jel hozzáadásával lehetett létrehozni kizáró kulcsszavakat. Ha például azt akartad elérni, hogy hirdetések az ingyenes kifejezést tartalmazó keresésekre ne jelenjenek meg, az -ingyenes (- jellel) kifejezést kellett felvenni. Emellett a kizáró kulcsszavak korábban keveredtek a kulcsszólista normál kulcsszavaival. Az új kezelőfelületen a kizáró kulcsszavak is külön helyre költöztek. A Kulcsszavak lap normál kulcsszavai alatt most már egy külön a kizáró kulcsszavaknak fenntartott rész is található. Továbbá egymás mellett is megjeleníthetők a kampányok és a hirdetéscsoportok szintjén lévő kizáró kulcsszavak.

Az Analytics és a Webhely-optimalizáló

Ezeket az eszközöket ezentúl a fiók tetején lévő Jelentések lapról lehet elérni.

A régi és az új felület további összehasonlításáról ezen az oldalon található egy összefoglaló.

Stekkelpak Zoltán, magyar AdWords csapat