A Google AdWords ingyenes konverziókövetés eszközének segítségével megtudhatjuk, hogy mennyire hatékony az AdWords-hirdetés a webhelyen elért értékesítések (megrendelések, kapcsolatfelvételek, egyebek) szempontjából. A konverziókövetés használatával okosabban lehet elosztani az online marketingre szánt összeget. Ha tudod, hogy milyen értéket képvisel számodra egy konverzió, akkor a forgalmi és kattintási adatok helyett kulcsszavaid jövedelmezőségének (ROI- Return on Investment) megfelelően módosíthatod a kampányokat. Nyilvánvaló, hogy a gazdasági megtorpanás idején ez egy különösen figyelemre méltó stratégia.

A kulcsszavaid által eredményezett megtérülés alapján történő licitáláshoz elegendő mennyiségű konverziós adattal kell rendelkezni. Javasoljuk, hogy a kulcsszavaid megtérülési teljesítményének értékelésével várj legalább 1-3 hetet, de a szükséges idő az AdWordsből származó konverziók számától függően eltérő is lehet. Az kulcsszavak teljesítménye alapján módosíthatod a CPC-ajánlataidat az egyes kulcsszavak szintjén. Az alábbi helyzetek merülhetnek fel:

A) Alacsony konverziónkénti költséggel rendelkező és alacsony pozíciót eredményező kulcsszavak

Ebben az esetben érdemes növelni a kattintásonkénti költséget (max. CPC), hogy a hirdetés jobb pozícióba kerüljön, és nagyobb láthatóságot érjen el, ennek megfelelően pedig potenciálisan több kattintást és konverziót eredményezzen. Javasoljuk, hogy kisebb lépésekben módosítsd a kulcsszavak ajánlatait, ezzel elkerülhető, hogy a konverziónkénti költség akár rövid időre is olyan értékre ugorjon, ahol a megtérülése már nem pozitív.

B) Alacsony konverziónkénti költséggel rendelkező és magas pozíciót eredményező kulcsszavak

Ha konverziónkénti költség nem éri el az egy konverzióra szánt maximális összeget, és az adott kulcsszavak esetében az átlagos hirdetéspozíció az 1-hez közelít, gondoskodj róla, hogy napi költségkereted nem korlátozza hirdetéseid megjelenítését, hiszen így értékes, jó megtérülést eredményező kattintásokat veszíthetsz.

C) Magas konverziónkénti költséggel rendelkező kulcsszavak

Miután a kizáró kulcsszavak használatával a legtöbb, kevés konverziót eredményező kattintást kiszűrted, és a hirdetéseidet mélylinkelted, javasoljuk, hogy csökkentsd a magas konverziónkénti költséggel rendelkező kulcsszavak max. CPC ajánlatát. Jóllehet ez alacsonyabb hirdetéspozíciót és valószínűleg kevesebb kattintást, illetve konverziót eredményezhet, viszont így könnyebben elérheted, hogy a konverziónkénti költség ne haladja meg az egy konverzióra szánt maximális összeget. Ha költségeid továbbra is meghaladják a maximális összeget, töröld ezeket a kulcsszavakat, és fordítsd a költségkeretet jobban teljesítő szavakra.

Fontos megjegyezni, hogy az internetes forgalom és versenytársak tevékenysége is folyamatosan változik. Rendszeresen értékeld a kampányaid teljesítményét, és ha indokolt, lépj közbe.