Az átkattintási arány (CTR) a minőségi mutató legjelentősebb összetevője, mert ez a mutató közvetlenül jelzi, hogy melyek a legrelevánsabb hirdetések a felhasználóink számára. A magas pozícióban megjelenő hirdetések átkattintási aránya általában jobb, mint az alacsony pozícióban megjelenő hirdetéseké. Ez részben a minőségnek köszönhető, részben pedig annak, hogy a magas pozícióban megjelenő hirdetések láthatóbbak a felhasználók számára. A minőségi mutató pontos kiszámítása érdekében rendszerünk kompenzálja a hirdetés pozíciójának az átkattintási arányra gyakorolt hatását (ennek a neve position normalizer).

Tegyük fel például, hogy egy 8-as átlagos hirdetési pozícióval rendelkező kulcsszó átkattintási aránya megegyezik egy 2-es átlagos hirdetési pozícióval rendelkező kulcsszó átkattintási arányával. A rendszer a minőségi mutató számítása során az alacsonyabb pozíciójú kulcsszó átkattintási arányát kicsit erősebben beszámítja, mint a magasabb pozíciójú kulcsszó átkattintási arányát. Ez lehetővé teszi a pozícióért való egyenlő eséllyel történő versenyzést a minőség és az ajánlat alapján. A pontosabban kiszámított minőségi mutató hozzájárul a jobb és pontosabb kattintásonkénti költségek (CPC-k) kialakításához is.

A hirdetéspozíciónak tehát nincs közvetlen hatása a minőségi mutatóra, mert a pozíciókülönbségből adódó CTR-eltérést a position normalizer ellensúlyozza.