Az AdWords a minőségi mutatóval biztosítja, hogy csak a legrelevánsabb hirdetések jelenjenek meg a felhasználók számára a keresőben és a Google hálózaton. A mostani bejegyzésben megmagyarázzuk, hogyan határozza meg a kulcsszó minőségi mutatója azt, hogy megjelenhet-e a hirdetés.

Mi a minőségi mutató?

A minőségi mutató az egyes kulcsszavakhoz kiszámított dinamikus változó. Annak a mérőszáma, hogy egy-egy kulcsszó mennyire releváns a hirdetés szövegére és a felhasználó keresési lekérdezésére vonatkozóan.

A mutató meghatározza, hogy egy kulcsszóra megjelenhet-e a hirdetésed, és ha igen, milyen magas pozíciót ér el az adott hirdetés. Általánosságban: minél magasabb a minőségi mutató, annál alacsonyabbak lesznek a költségeid, és annál jobb lesz a hirdetésed pozíciója.

Hogyan ellenőrizhetem a minőségi mutatómat?

A hirdetések és kulcsszavak jó teljesítményének fenntartása érdekében javasoljuk, hogy rendszeresen ellenőrizd a minőségi mutatót. Fontos, hogy eltávolítsd a magas költségű, gyengén teljesítő kulcsszavakat, mert így hirdetési költségkeretedet a lehető leghatékonyabban használhatod fel.

Az egyes kulcsszavak minőségi mutatóját az alábbi egyszerű lépések végrehajtásával ellenőrizheted:
  1. Kattints az "Kampány" lapfülre.
  2. Kattints egy hirdetéscsoportra.
  3. Kattints a "Kulcsszavak" lapfülre.
  4. Kattints a kívánt kulcsszó melletti ikonra az Állapot oszlopban.
Hogyan működik a minőségi mutató?

Tegyük fel például, hogy Árpi a szentendrei panzióját hirdeti. Ha Árpi felveszi kulcsszavai közé önmagában a "panzió" szót, a kulcsszó minőségi mutatója valószínűleg igen alacsony lesz. A hirdetésben természetesen panzió szerepel, de az internetezők nem feltétlen szentendrei panziót keresnek, ha a panzió kulcsszót írják be a keresőbe. (Ha Árpi önmagában a "panzió" szót használná, akkor a minőségi mutató alkalmazása nélkül a hirdetése megjelenhetne a "panzió egerben" vagy "panzió nagymaroson" keresésekre is - ami nem szolgálna hasznos információval az internetezőknek.) Az alacsony minőségi mutató miatt tehát a "panzió" szónak Árpi AdWords-fiókjában megemelkedik a minimális CPC-je, vagyis többet kell fizetnie azért, ha a hirdetését mégis látni szeretné erre a kulcsszóra.

Az olyan kulcsszavak viszont, mint például a "szentendrei panzió", "panzió szentendrén", "szentendrei szállás" vagy "szállás szentendre" relevánsak Árpi vállalkozása szempontjából, ezért minőségi mutatójuk várhatóan magas lesz, relatíve alacsony minimális CPC-vel és jól fognak teljesíteni. A minőségi mutató így ösztönzi tehát a hirdetőket a kiváló minőségű hirdetések létrehozására.