Ebben a bejegyzésben azokról az AdWords-fiókban elérhető kampánycélzási beállításokról lesz szó, amelyeket az üzleti modellnek megfelelően érdemes kiválasztani. Először tekintsük át az alapokat, majd folytassuk magukkal a célzási beállításokkal.

A hirdetésed megjelenítése minden egyes keresésnél a következők alapján történik: a felhasználó által felkeresett Google domain (".hu", ".com" stb. kiterjesztéssel), a megadott keresési lekérdezés ("virág házhozszállítás Berlin), a felhasználó IP-címe, a Google oldalain megadott nyelvi beállítás.

Kampányaidat úgy teheted jobban kezelhetővé, valamint a célcsoport számára relevánsabbá, ha AdWords-fiókodat különálló kampányokra tagolod, amelyek közül mindegyiknek megvan a saját speciális célzása. A célcsoporttól függően beállíthatod, hogy AdWords-kampányod országokat és területeket és/vagy a lehetséges ügyfelek által beszélt nyelveket célozzon. A földrajzi helyek és nyelvek beállításait számtalan módon használhatod. Például:
  • Előfordulhat, hogy kampányodat több olyan országra célzod, ahol ugyanazt a nyelvet beszélik. Ha például webhelyed spanyolul íródott, és az egész világba szállítod a termékeket, akkor beállíthatod, hogy kampányod csak a spanyol nyelvet, Spanyolországot, valamint Latin-Amerikát célozza.
  • Beállíthatod továbbá azt is, hogy kampányod egy megadott országot, régiót vagy várost és egy megadott nyelvet célozzon. Célozhatod például a hirdetéseket Hollandia hollandul beszélő közösségére. Brüsszelben ugyanakkor célozhatod a holland és a francia nyelvet is, ugyanis az itteni felhasználók mindkét nyelvet beszélik. Ha megadtál választott régiót vagy várost, akkor annak neve megjelenik a megjelenített URL-ed alatt.
A fenti beállítások megadásához nyisd meg a Kampányok lapot az AdWords-fiókodban, majd kattints a "Beállítások" lehetőségre. Ezt követően a "Földrajzi helyek" résznél kattints a "Válasszon ki egy vagy több helyet" lehetőségre, és add meg a saját földrajzi célzási beállításaidat. Kampányod nyelvének módosításához pedig kattints a "Nyelvek" rész "Szerkesztés" linkjére.


Amennyiben külföldre célzott kampányodban tovább szeretnéd szűkíteni a célközönség fizikai helyét, érdemes használnod az egyéni célzást is (Magyarország és néhány szomszédos ország tekintetében ezek a beállítások korlátozottan alkalmazhatók, de van másik megoldás is). Ezeket a beállításokat úgy érheted el, hogy a kampánybeállítások lapján a "Válasszon ki egy vagy több helyet" linkre kattintasz, majd a következő oldalon az "Egyéni" lapra váltasz. Az alábbi egyéni célzási beállítások érhetők el:
  1. Térképpont: Add meg egy hely nevét, vagy kattints egy pontra a térképen, majd a sugár mérföldben vagy kilométerben történő megadásával határozd meg, hogy mekkora területen jelenjen meg a hirdetésed. Ha például virágok házhozszállításával foglalkozol Berlinben, de csak a városközpontba és annak környékére vállalsz házhozszállítást, akkor kiindulópontnak megadhatod a "Berlin" városnevet, majd kiválaszthatod a "10 km" sugarat.

  2. Egyéni alakzat: Területedet úgy adhatod meg, hogy a térkép különböző pontjaira kattintasz, és így kijelölsz egy egyéni területet, ahová célozni szeretnéd a hirdetéseidet. Ha például néhány Berlin közelében található városba szállítasz virágot, elkészíthetsz egy térképalakzatot a megadott helyek alapján. Ahogy az alábbiakban is látható, a térképre kattintva bármerre húzhatod a kijelölt területet, és így különböző koordinátákat adhatsz meg.

  3. Tömeges bevitel: Hozd létre a földrajzi helyek listáját legfeljebb 100 ország, állam, város és irányítószám megadásával.

Ugyanitt elérhető a "Zárjon ki területeket a kijelölt helyeken belül" link is. Ha rákattintasz, akkor az elérhető helyek listájában böngészve kijelölhetsz és kizárhatsz olyan helyeket, ahol nem szeretnéd megjeleníteni a hirdetésedet.

További hasznos információk a célzási beállításokról a Súgóban. Az AdWords-kampányok területi célzásáról a korábbiakban készült egy sikertörténet is.