A Keresési Trendek ingyenes eszközünk, amelynek használatával megtudható, mit keresnek az internetezők globálisan a Google-on. Akár hosszú távú marketingstratégiában gondolkodsz, akár az AdWords programban szereplő kulcsszólistádat szeretnéd bővíteni, a Keresési Trendek segíthet ebben. Az alábbiakban néhány gondolatindító példa következik.

Az eszköznek köszönhetően olyan hirdetési üzenetet választhatsz, amely megfelel az aktuális érdeklődési trendeknek. Autókereskedőként például a Keresési Trendek segítségével megállapíthatod, hogy hirdetési kampányodban az üzemanyag-hatékonyságra vagy a motorteljesítményre kell összpontosítanod ahhoz, hogy a lehető legtöbb felhasználó érdeklődését felkeltsd.


A több évet átfogó trendek kimutatásán túl a Keresési Trendek a termékeidre és szolgáltatásaidra irányuló érdeklődés szezonális megoszlásáról is információkkal szolgál. Megtekintheted például, hogy potenciális ügyfeleid mikor kezdik a sívakációra, karácsonyi ajándékra vagy gépjármű-biztosításra irányuló kereséseket.


Új piacokat szeretnél meghódítani az általad kínált termékekkel? A Keresési Trendekkel országonként meghatározhatod a termékeid iránti érdeklődés szintjét. Tokaji borok forgalmazójaként megállapíthatod, mely USA-beli államokban a legnagyobb a kereslet ezek iránt.


Márkatulajdonosként felmerülhet benned a kérdés, hogy hosszabb távon hogyan teljesít saját márkád a versenytársakkal szemben a keresések tekintetében. Adatokat gyűjthetsz továbbá arra vonatkozóan is, milyen módon befolyásolják hirdetési kampányaid a márkatudatosságot.


A Keresési Trendek segítségével feltérképezheted a vállalkozásodat érintő veszélyeket és lehetőségeket is. Egy utazási iroda vezetőjeként például figyelemmel kísérheted, hogy egy adott időszakban mely országok iránt nő az érdeklődés, és melyek veszítenek népszerűségükből.


Ugyanakkor fontos észben tartani, hogy az internetezők egyre tudatosabban keresnek az interneten mind a keresett terméket/szolgáltatást, mind pedig a keresőhasználatot tekintve. Az alábbi grafikonról például tévesen azt az egyszerű következtetést lehetne levonni, hogy a digitális fényképezőgépek iránti érdeklődés csökkent az utóbbi éves folyamán.



A trendek elemzésénél tehát figyelembe kell venni azt is, hogy az internetezők egyre összetettebben keresnek, vagyis a termékkategóriák helyett egyre inkább konkrét márkákra, típusokra, modellekre kíváncsiak.

További információk a Keresési Trendek működéséről, a funkciókról és a beállításokról a Súgóközpontban. Ha további ötleteid vannak a felhasználásra (például marketingesként, piackutatóként, reklámszakemberként, keresőoptimalizálóként, szociológusként vagy politológusként), azokat a kommentekben várjuk.