A dinamikus kulcsszóbeillesztésről szóló sorozatunk első részében magát az eszközt mutattuk be, a második bejegyzésben pedig a leggyakoribb hibákra tértünk ki. Most nézzük meg, milyen szabályok vonatkoznak a kis- és nagybetűk kezelésére.

Mint ahogy a kulcsszólistában nincs jelentősége annak, hogy egy kulcsszó kis- vagy nagybetűvel van szedve, az sem befolyásolja a hirdetések megjelenését, hogy a felhasználó kisbetűvel írja be a keresőmezőbe a kifejezést, vagy naggyal.

Azt viszont, hogy a hirdetésszövegben dinamikusan elhelyezett kulcsszó (vagy kifejezés) kis- vagy nagy kezdőbetűvel jelenjen meg, a kulcsszóbeillesztési címkével lehet befolyásolni.

Vegyük az alábbi példát:

{KeyWord:Mobiltelefonok} online
{KeyWord:Motorola} mobiltelefonok.
Online rendelés, ingyenes kiszállítás.
www.pelda.hu/motorola

Ha a motorola e360 kifejezés szerepel a kulcsszólistában, a hirdetés így fog megjelenni a motorola e360 keresésre:

Motorola E360 online
Motorola E360 mobiltelefonok.
Online rendelés, ingyenes kiszállítás.
www.pelda.hu/motorola

Biztosan feltűnt, hogy a kulcsszó a kulcsszólistában és a keresésben is végig kisbetűvel szerepelt. Honnan tudja akkor az AdWords rendszere, hogy a hirdetésben mindkét szót nagy kezdőbetűvel kell írni?

A válasz egyszerű: a kulcsszóbeillesztési címkében a KeyWord szó írásmódjáról. A példában szereplő címkében a KeyWord szó "K" és "W" betűi nagybetűkkel szerepelnek, ami azt az utasítást jelenti, hogy a beillesztett kifejezés minden szava nagy kezdőbetűvel fog szerepelni a szövegben. Ha egy szóból áll a kulcsszó, akkor az az egy szó fog nagy kezdőbetűvel szerepelni.

Ugyanígy használhatók a következő formulák is attól függően, hogy miként szeretnénk megjeleníteni a kulcsszavakat a hirdetésszövegben:
  • {Keyword:default} - itt több szóból álló kifejezés esetén csak az első szó jelenik meg nagy kezdőbetűvel,
  • {keyword:default} - itt minden szó kis kezdőbetűvel jelenik meg.
Ha két címke szerepel a hirdetésszövegben, akkor a különféle formulákat kombinálni is lehet.