Első bejegyzésünk arról szólt, hogyan tervezd meg webhelyed, hogy megtartsd a látogatókat és segítsd a felhasználókat a navigációban. Ma arra vonatkozóan adunk tanácsot, hogyan mutasd be termékeidet a potenciális vásárlóknak, hogy minél többen vásárlókká, ügyfelekké váljanak.
A termékek bemutatásának módja, valamint vásárláshoz vezető út meghatározza a generált online értékesítések számát. Webhelyed termékoldalainak kialakításánál és vásárlási folyamat strukturálásánál a következő tippeket érdemes megfontolni:

Termékkategóriák

Amennyire csak lehet, elő kell segíteni a felhasználók egyszerű navigálását, és meg kell könnyíteni a felhasználók számára a termékkategóriák közötti előre- és visszalépést a weboldalaidon.
  • Jelenítsd meg egyértelműen a termékkategóriákat: tedd könnyen elérhetővé a kategóriák listáját oly módon, hogy egy minden oldalnál látható statikus oldalsávon helyezed el a linkeket. Ily módon a felhasználók mindig tudni fogják, hogyan léphetnek vissza egy adott terméktípushoz. Emellett, bármely különleges termékajánlat vagy árkedvezmény esetén vedd fontolóra az adott termékszakasz kiemelését valamely cselekvésre ösztönző elemmel vagy ikonnal.
  • Amennyire csak lehet, minimalizáld a felesleges információkat. A lényeg, hogy a keresett termékeket vásárlóidnak a lehető leggyorsabb és legegyértelműbb módon kínáld -- a betű- és képméret, valamint a háttérszínek nagy hatással vannak az általuk végrehajtott műveletekre.
A konkrét terméket bemutató oldalak
  • Termékek elrendezése: találd meg a képek és a szöveg megfelelő kombinációját. Egyik elem nem zavarhatja a másikat. Emellett nagyon fontos egyértelmű és releváns információval szolgálni termékedről (pl. ár, főbb jellemzők és/vagy előnyök).
  • Megtekintési lehetőségek: Kínálj nagyítási lehetőségeket, hogy a termék megtekintése során szerzett élmény a lehető legéletszerűbb legyen. Emellett győződj meg arról, hogy a képek kellően nagy méretűek.
  • Összehasonlítások és értékelések: Mint felhasználók és vásárlók, természetes dolog, hogy szeretjük összehasonlítani a termékeket. Hányszor fordult már elő, hogy a vásárlás előtt megkérdezted az adott termék többi vásárlójának tapasztalatait? Ezért a tényleges vásárlás előtt nagyon hasznosak a termékértékelések és összehasonlítási diagramok a vásárlók számára.
  • Mutasd meg a vásárlónak, mi a következő lépés: Helyezz el egyértelmű cselekvésre ösztönző gombot a termékadatokat bemutató oldalon, hogy a vásárlónak ne kelljen keresgélnie a következő lépést.
  • A legfontosabb információkat és továbblépési lehetőséget úgy helyezd el az oldalon, hogy a látogatóid nagy részének ne kelljen görgetnie a képernyőt. Ehhez itt találsz egy hasznos eszközt.

A vásárláshoz vezető út

Terméked megvásárlására a lehető legegyszerűbb módot kínáld. Győződj meg arról, hogy a vásárláshoz vezető folyamat a lehető leghatékonyabb és legrövidebb legyen, és ne vegyél fel semmiféle szükségtelen lépést a folyamatba. Ezenkívül:
  • Használj egy állapotsort a folyamat összes oldala felett, hogy mutasd a felhasználónak, hány lépésre van még szükség a művelet befejezéséhez. Ennek segítségével jobban megőrizhető a felhasználók türelme.
  • A felhasználók biztosítása: Tájékoztass a visszavásárlásról, a végső árról és a szállítás módjáról már a vásárlási folyamat első oldalán. Ez bizalmat ébreszt a felhasználókban szolgáltatásaid iránt mielőtt úgy döntenének, hogy megvásárolják terméked.
  • Győzd meg felhasználóidat oldalaid biztonságáról. Egy rövid mondattal, néhány közismert ikonnal vagy például egy lakat képével győzd meg felhasználóidat arról, hogy webhelyed biztonságos.
  • Kerüld a regisztrációt. A felhasználók e-mail címüket a fizetési részletek űrlapján is megadhatják, és itt megjeleníthetsz egy jelölőnégyzetet, amelyet bejelölve a felhasználók további termékhíreket kaphatnak. Bízd a felhasználókra annak eldöntését, hogy milyen további műveleteket kívánnak végrehajtani a webhelyen.
  • Légy tömör: Ne kérdezz irreleváns részleteket vagy szükségtelen adatokat ügyfeledről. Biztos, hogy tudnod kell például a foglakozását?
  • Legyen olyan gyors a vásárlási folyamat, amilyen csak lehet. Igyekezz automatikusan kitölteni a mezőket.
  • Kerüld a félrevezető elemeket. Nem ez a legalkalmasabb pillanat más termékek hirdetésére. A középpontban most a felhasználói vásárlás végrehajtásának kell állnia, hogy biztosítsd az értékesítés lebonyolítását webhelyeden.
Reméljük, e második blogbejegyzés segítségül szolgált néhány ötlettel webhelyed fejlesztéséhez. Ne hagyd ki következő blogbejegyzésünket sem, amely arról fog szólni, hogyan követheted nyomon a teljesítményt, és hogyan tesztelheted a különféle dizájnelemeket az AdWords ingyenes eszközei segítségével.