Ezen a blogon még nem foglalkoztunk azzal, hogy miként lehet alkalmazni az AdWords-hirdetéseket különféle kommunikációs helyzetekben. Most viszont röviden összeszedtünk néhány tippet az AdWords keresési és tartalmi hálózatának használatáról a válságkommunikációban:

1. Építsd bele az AdWordsöt a válságkommunikációs tervbe. Az AdWordsszel ugyanis szinte valós időben jelenítheted meg az üzenetedet a kívánt célcsoport számára, és az üzeneten is valós időben módosíthatsz.

2. Bizonyos szituációkra előre fel lehet készülni, másokra kevésbé. A legjobb, ha a kampány időben rendelkezésre áll, és szükség esetén egy kattintással el lehet indítani.

3. Gyűjts össze minden olyan kulcsszót, amelyre meg szeretnéd jeleníteni az üzenetedet. A válságkampány kulcsszavai átfedést is mutathatnak az eredeti kampányaiddal; azokat ideiglenesen valószínűleg egyébként is leállítanád.

4. A kulcsszavak kiválasztásához használhatod a Kulcsszóválasztó eszközt. Ez azonban nem feltétlen tartalmazza a kirobbanó kereséseket, ezért adj meg minden olyan kulcsszót is, amelyre Te is keresnél az adott helyzetben.

5. Ha általános egyezéssel használod a kulcsszavaidat, akkor adj meg minden olyan kulcsszót kizáró kulcsszóként, amire nem szeretnéd megjeleníteni az üzenetet.

6. A hirdetést a webhelyeden belül a konkrét információt tartalmazó aloldalra linkeld. Ez minden helyzetre igaz.

7. Használd a tartalmi hálózatot: a konkrét esettel kapcsolatos kulcsszavakkal - szövegkörnyezet alapján - megcélozhatod a témáról szóló cikkeket, fórumokat, vagyis az üzenetedet közvetlenül a cégedről szóló szövegek mellett helyezheted el.

8. Használd a tartalmi hálózaton az elhelyezésre célzást: ezzel pontosan megadhatod azokat az URL-eket, ahol meg szeretnéd jeleníteni az üzenetedet.

9. Ha bizonyos weboldalakon nem szeretnéd megjeleníteni az üzenetet, használd a webhelyek kizárása funkciót.

10. A tartalmi hálózaton a legnagyobb lefedettség érdekében használj megjelenés alapú árazási módot (CPM).