Óriási különbségek lehetnek látogató és látogató között attól függően, hogy honnan és milyen szándékkal érkeznek a honlapra. Az AdWords hirdetési program és általában a Google találati oldalain való jelenlét az esetek túlnyomó többségében olyan látogatókat hoz, amelyekből nagyobb valószínűséggel lesz vásárló, megrendelő vagy ügyfél. Ez a mérhetőséggel együtt hozzájárult ahhoz, hogy nagyon sok vállalkozás marketing-mixében kiemelt vagy kizárólagos szerep jut a Google-nek.

Bár az internet számos mérhető és hatékony megoldást kínál a vállalkozások népszerűsítésére, a kisvállalkozásoknál is tapasztalatot szerzett munkatársaink és ügyfélmenedzsereink révén tudjuk, hogy sok üzlet napi bevétele nagyjából annyira folyamatos, amennyire a keresőben való (organikus vagy fizetett) jelenlét az.

Ezzel a témával kapcsolatban Konrád blogján olvastunk egy hasznos cikket. Bár a Google szolgáltatásain kívül eső területeken nem tudunk tanácsokkal szolgálni, összefoglaljuk, hogy miként lehet minimálisra csökkenteni a Google-ból való "eltűnés" kockázatát.

AdWords szponzorált linkek

Banki átutalással vagy bankkártyával fizetett egyenlegfeltöltős fióknál a hirdetések leállnak, ha az egyenleged nullára csökken.

Megoldás: Elkerülhető az egyenleg rendszeres ellenőrzésével vagy az egyenlegértesítő automatikus e-mailek beállításával. A nem megfelelően utalt összegek jóváírása több időt igényel.

Utólagos bankkártyás fizetésű fióknál leállnak a hirdetések, ha rendszerünk nem tudja megterhelni a bankkártyát.

Megoldás: Utólagos (bankkártyás) fizetés esetén győződj meg a kártya érvényességéről, terhelhetőségéről és a maximálisan ráterhelhető összeg mértékéről. Az AdWords-fiókban lehetőség van tartalék bankkártya megadására. Ennek terhelésével rendszerünk akkor próbálkozik, ha az elsődleges kártya megterhelése sikertelen.

Az AdWords-hirdetések vagy a céloldalak nem felelnek meg a tartalmi és a szerkesztői irányelveinknek, ezért a hirdetést ideiglenesen elutasítjuk.

Megoldás: Olvasd át a hirdetési irányelveinket, hogy ezekkel folyamatosan összhangban legyen a hirdetésed és a céloldalad.

Ha módosítasz egy hirdetésen, akkor előfordulhat, hogy az nem jelenik meg addig, amíg valamelyik munkatársunk meg nem bizonyosodott arról, hogy az megfelel az irányelveinknek.

Megoldás: Ha már futó kampányban szeretnéd a hirdetésszöveget módosítani, legjobb, ha nem a meglévőt változtatod meg, hanem egy új hirdetésszöveget készítesz, amíg pedig az új nem jelenik meg, futtathatod a régit.

Bizonyos márkanevek tulajdonosai megtiltották a márkanév hirdetésszövegben vagy kulcsszóként való felhasználását - az ilyen esetekben szintén el kell utasítanunk a hirdetést.

Megoldás: A márkanév használatához a tulajdonostól lehet engedélyt kérni, amiről itt találsz információt.


Organikus találatok

Az oldalad forrásában kártékony script található (ez gyakori elutasítási ok az AdWordsben is).

Megoldás: Távolítsd el a malware-t, és előzd is meg. Végezd el a szoftver-frissítéseket (pl. telepítsd a legújabb WordPress-verziókat a blogodon), bánj óvatosan a “third party“ minialkalmazásokkal, és használd a Webmestereszközöket.

Webhelyedet külső beavatkozás és módosítás éri, például rejtett linkeket illesztenek bele (hacking).

Megoldás: Ugyanaz, mint a malware esetében. Sajnos riasztóan sok támadás éri a magyar webhelyeket is.

A webhelyed sérti az irányelveinket.

Megoldás: Javítsd az oldalad az irányelveknek megfelelően. Óvakodj az olyan keresőoptimalizálóktól (angolul Search Engine Optimizer - SEO), akik azt állítják, hogy garantálni tudják a helyezést, és "speciális kapcsolatuk" van a Google-lal, vagy a Google rendszerébe való "elsőbbségi beküldés" lehetőségét reklámozzák. A Google-ban nincs elsőbbségi beküldési lehetőség (mint ahogy nincs semmilyen kapcsolat az AdWords program és az organikus találatok között sem). Természetesen egy körültekintően kiválasztott SEO jobbá teheti a webhelyedet és időt takaríthat meg, de sajnos előfordulnak szélhámosok is, akik rejtett szöveget vagy egyéb, az irányelveinket sértő technikát használnak. Érdemes rákeresni a SEO-vállalkozásra és tanulmányozni a referenciáit.


További lehetőségek
  • A nyitottság hívei vagyunk, ezért az AdWordsben és az Analyticsben található adataid könnyen mobilizálhatóak.
  • Népszerűsítsd vállalkozásodat ingyen a Google Helyek segítségével.

Nebehaj Viktor, Stekkelpak Zoltán