Amint azt talán te is tudod, a Google AdWords és az ingyenes Google keresési találatok (azaz organikus keresési találatok) függetlenek egymástól. A Google soha nem fogad el pénzt azért, hogy szerepeltessen vagy előrébb soroljon bizonyos webhelyeket az organikus keresési találatok között. Ez egyben azt is jelenti, hogy a Google AdWordsszel történő hirdetés nem befolyásolja webhelyed szereplését az organikus keresési találatok között. Ahhoz, hogy webhelyed megjelenhessen az ingyenes keresési találatok között, semmit nem kell tenned. A Google teljesen automatizált kereső, szoftverek segítségével rendszeresen feltérképezi a netet, és webhelyeket keres, hogy felvegye azokat az indexbe. A találatok között szereplő webhelyek túlnyomó részét nem manuálisan küldik be, hanem automatikusan találjuk meg és adjuk az indexhez őket.

Mai bejegyzésünkben áttekintést nyújtunk azokról a lehetőségekről, amelyek segíthetnek webhelyed ingyenes keresési találatok közötti pozíciójának javításával kapcsolatban.

Először nézzük meg, mit jelent az, hogy keresőoptimalizálás. A keresőoptimalizálást SEO-nak is nevezik (az angol "Search Engine Optimization" rövidítése). Arra a gyakorlatra utal, amely során úgy javítják a webhelyet, hogy az "keresőbarát" legyen - vagyis a keresőmotorok könnyen beolvashassák és indexelhessék a webhelyet. Ez általában pozitív hatással van webhelyed ingyenes találatok között elfoglalt pozíciójára. A keresőoptimalizálással kapcsolatosan a legfontosabb tudnivaló, hogy senki sem garantálhatja, hogy webhelyed első lesz az ingyenes találatok között.

A Google számos önállóan felhasználható segédanyagot biztosít a webmesterek számára a Google Webmesterközpontban.
  • Webhelyállapot eszköz
    Az eszköz segít annak meghatározásában, hogy webhelyed jelenleg megjelenik-e a Google-kereséseknél.
  • Webmestereszközök
    Az eszközök segítségével növelheted webhelyed láthatóságát a Google keresési találatok között, például egy webhelytérkép feltöltésével, ami tájékoztatja a Google-t a webhely oldalairól. Azt is kiderítheted továbbá, hogy mely Google keresési lekérdezések hozzák a forgalmat webhelyedre, és pontosan hogyan érkeznek a felhasználók hozzád. Végül az eszközök azt is közlik, ha hiba történt a webhelyed feltérképezése, indexelése vagy elérése során.
  • Webmesterközpont blog
    Ez a hivatalos Google blog számos hírrel szolgál a Google indexelés során végzett webhelyfeltérképezésekről és indexelésekről. A blog hetente több új bejegyzéssel is frissül. Webmestereknek kötelező olvasmány!
  • Webmester Súgófórum
    Olyan kérdésed van, amelyre nem kaptál választ a Webmestereszközök súgójában? Aggodalomra semmi ok, a Súgófórumban felteheted a kérdést, amelyre választ a többi webmestertől és a Google alkalmazottaitól kaphatsz.
Ne hagyd ki a Google webmestercsapata által készített ingyenes útmutatót a keresőoptimalizálásról. Az útmutatóban tippeket és útmutatást találhatsz az elfogadható optimalizálási technikákkal kapcsolatban.

Tobias Marmann - Inside AdWords Csapat