Ezen a héten két új funkció-fejlesztést mutatunk be a kattintás nélküli konverziók jelentéseire vonatkozóan, hogy segítsük hatékonyabban mérni vizuális kampányaid beruházási megtérülését (ROI) a Google Tartalmi Hálózatán. A kattintás nélküli konverziók múlt évben bevezetett jelentései segítenek meghatározni az olyan felhasználóktól származó konverziókat, akik látták ugyan vizuális hirdetéseid, de nem kattintottak rájuk (az erre vonatkozó angol-nyelvű blogposztot elolvashatjátok az alábbi linken). Az általunk végrehajtott fejlesztés lehetővé teszi a jelentések személyre szabását, hogy azok jobban megfeleljenek egyedi igényeidnek.

Személyre szabható időtartomány a kattintás nélküli konverziókhoz
Mostantól lehetőséged nyílik egy egyéni időtartományt beállítani, amelyre vonatkozóan látni szeretnéd a jelentésben a kattintás nélküli konverziókat. Korábban ez az időtartomány 30 napra volt állítva, vagyis azon kattintás nélküli konverziók száma szerepelt a jelentésben, amelyek 30 napon belül történtek azután, hogy a felhasználó látta hirdetésed. Most lehetőséged lesz személyre szabni ezt az időtartományt attól függően, hogy terméked vagy szolgáltatásod szempontjából minek van értelme. Ha például egy helyi pizzériát üzemeltetsz, és olyan felhasználókat keresel, akik letöltenek egy kupont, majd pizzát rendelnek, akkor a felhasználók általában egy vagy két napon belül reagálnak a hirdetésed megtekintését követően. Ezért célszerű, hogy egy olyan jelentési időtartományt állíts be, amely sokkal rövidebb, mint például egy autókereskedés esetében, ahol akár több hét is eltelhet, mire a felhasználó tesztvezetésre jelentkezik – mivel autók esetében sokkal hosszabb az értékesítési ciklus.

A keresési konverziók jelentéseiben szereplő ismétlődések eltávolítása
Ezen felül arra is lehetőséged nyílik, hogy kizárd a kattintás nélküli konverziók jelentéseiből azon elemeket, amelyek a Keresési és a Tartalmi Hálózatokon ismétlődnek. Ha engedélyezed ezt a funkciót, a kattintás nélküli konverziók jelentéseiből kizárjuk azon konverziókat, amelyek olyan felhasználóktól származnak, akik keresési hirdetéseidre is rákattintottak. Ezek a konverziók csak a keresési hirdetéseid jelentéseinél fognak szerepelni.

Ha úgy döntesz, hogy alkalmazod ezen beállításokat kampányaidra, kérjük, vedd figyelembe, hogy ezek fiókod már meglévő adataira nem lesznek hatással.

Ha már most is használod a kattintás nélküli konverziók követését, javasoljuk, hogy vedd számításba e két új lehetőséget, és igényeid szerint alkalmazd őket. Ugyanakkor próbáld kerülni a beállítások ki- és bekapcsolását, mivel ez megzavarja kampánymutatóid használhatóságát.

Ha a Google Tartalmi Hálózatán vizuális hirdetésekkel reklámozol, de a kattintás nélküli konverziók követése újdonság számodra, javasoljuk e szolgáltatás használatát, mert ezzel hatékonyabban nyomon követheted vizuális kampányaid beruházásainak megtérülését. Ne feledd, hogy a vizuális hirdetések a közvetlen kattintásokon és konverziókon túl gyakran nagy mértékben javítják a teljesítményt – például az olyan felhasználók révén, akik vizuális hirdetésed megtekintését követően felkeresik webhelyed, és vásárolnak, anélkül, hogy a hirdetésedre kattintottak volna. További tájékoztatást a Súgóban kaphatsz.

Inside