EGY kampány a kínálatodban szereplő minden egyes termék vagy szolgáltatás számára. Ha például egy háztartási készülékek forgalmazásával foglalkozó bolt tulajdonosa vagy, és kínálatodban tűzhelyek, mosógépek és porszívók szerepelnek, akkor az egyes termékeket külön kampányokba érdemes helyezned; pl. egy kampány a tűzhelyeknek, egy kampány a mosógépeknek, egy pedig a porszívóknak stb.

KETTŐ (vagy több) hirdetéscsoport egy-egy kampányon belül. A hirdetéscsoportok száma a kínálatban szereplő termékek/szolgáltatások változataitól függ. Ha például világítástechnikai termékeket forgalmazol, akkor érdemes külön hirdetéscsoportokba rendezni a különböző fajta lámpákat; pl. egy hirdetéscsoport az olvasólámpáknak, egy az asztali lámpáknak stb.

(legalább) HÁROM különböző hirdetés minden egyes reklámozott termék számára. Soha sem lehet előre megítélni, hogy mely hirdetések hívják fel a leginkább az egyes felhasználók figyelmét, ezért érdemes kísérletezni a különböző hirdetéstípusokkal, és megfigyelni, hogy melyik éri el a legnagyobb átkattintási arányt (CTR).

Akár NÉGY kiegészítő link megjelenítése szöveges hirdetéseid mellett. A hirdetések webhelylinkjei egy olyan szolgáltatás, amelynek segítségével a keresésalapú hirdetéseidbe belefoglalhatsz maximum négy kiegészítő linket, amelyek a webhelyed fő céloldalánál mélyebben található tartalmakra mutatnak. A hirdetések webhelylinkjei szolgáltatás megnöveli AdWords hirdetéseid értékét, hiszen segítségével több célzott és releváns hirdetést jeleníthetsz meg azon felhasználók részére, akiknek a keresési lekérdezése az te hirdetésedet jelenítette meg.

(legalább) ÖT kizáró kulcsszó hirdetéscsoportonként, a fiók teljesítményének növelése érdekében. Ha például csak új könyvek forgalmazásával foglalkozó könyvesboltod van, akkor felveheted a fiókodba a "-használt" szót kizáró kulcsszóként. Ha egy felhasználó a "használt könyvek" kifejezésre keres, akkor a hirdetés NEM fog megjelenni. Ezáltal elkerülhetők az irreleváns megjelenítések, amelyek negatív hatással vannak a fiókteljesítményre.

HAT különböző termék a hirdetés teljesítményének elemzéséhez. Lépj a "Lehetőségek" lapra, majd a bal oldalon megjelenő eszközök alatt kattints a "További eszközök" linkre. A "Hirdetések teljesítmény-elemzése" részen számos olyan eszköz található, amelyek segítenek a hirdetés teljesítményének elemzésében. Javasoljuk ezek használatát!

HÉT nap egy héten, 24 óra egy napban - ha a költségkereted engedi, a kampányok folyamatosan futnak. Ha azonban meg szeretnéd változtatni, hogy hány napon és mely időpontban jelenjen meg a hirdetésed, akkor jelentkezz be a fiókodba, lépj a "Kampányok" lapra, majd válaszd a "Beállítások" lapot. Itt válaszd ki a szerkeszteni kívánt kampányt, majd görgesd le az egeret egészen a "Speciális beállítások" feliratig. Módosítsd az "Ütemezés: Kezdés dátuma, befejezés dátuma, a hirdetés ütemezése" cím alatt található adatokat. Itt megadhatod, hogy mikor jelenjenek meg a hirdetéseid.

(legalább) NYOLC kulcsszó hirdetéscsoportonként. A siker érdekében azt javasoljuk, hogy kezdésnek legfeljebb 15 kulcsszót vegyél fel hirdetéscsoportonként. Nem ajánlott hirdetéscsoportonként túl sok kulcsszót felvenni, ez ugyanis nem kívánt forgalmat generálhat a hirdetés számára, ami kattintások nélküli megjelenítéseket eredményez.

KILENC teljesítmény jelentés érhető el, amelyekkel növelhető a fiók teljesítménye a keresési adatok tekintetében. A jelentések megtekintéséhez kattints a "Jelentések készítése" lapfülre, majd válaszd a "Jelentések" pontot, ezután pedig az "Új jelentés létrehozása" linket. Kilenc teljesítmény jelentés (és két másik jelentés) közül választhatsz, amelyek segíthetnek a kampányok javításában.

TÍZ az egyes kulcsszavak által elérhető maximális minőségi mutató. Jelentkezz be a fiókodba, lépj a "Kampányok" lapra, majd válaszd a "Kulcsszavak" lapot; itt fel van sorolva az összes kulcsszavad. Az "Állapot" oszlopban minden kulcsszóhoz tartozik egy információs buborék. Ha erre rákattintasz, akkor megjelenik a kulcsszó minőségi mutatója. A minőségi mutató a kulcsszavaidnak és hirdetéseidnek a felhasználók keresési lekérdezéseihez viszonyított relevanciáját tükrözi. A szám több tényezőn alapul. A kulcsszavak minőségi mutatói gyakran frissülnek, és jelentősen befolyásolják a kulcsszó teljesítményét. A magas minőségi mutató általában azt jelenti, hogy a kulcsszavad magasabb pozícióban és alacsonyabb ajánlattal kerül megjelenítésre.

Oren Lefkowitz és Petlyánszki Gábor, Google AdWords csapat