Miután sok időt és energiát fektettél az AdWords stratégiád kialakításába, annak érdekében, hogy elérd hirdetési céljaidat, érdemes rendszeresen ellenőrizni a kampány(ok) sikerességét, és szükség esetén elvégezni a megfelelő módosításokat. A változtatás néha ijesztőnek tűnhet, de ne hagyd, hogy ez eltántorítson, ugyanis az eredmények elemzése, valamint a kulcsszavak, hirdetések és a kampányszerkezet megfelelő módon történő korrigálása alapvető fontosságú a vállalkozás számára legjobbnak számító eredmények és ROI (beruházási megtérülés) elérése érdekében.

A kampányban bevezetésre kerülő módosítást ne csak a hirdetésekre leadott kattintások számára alapozd. Ha értékesítéseket és leadeket szeretnél elérni, akkor a konverziókat is figyelemmel kell kísérned, a Google Analytics vagy a konverziókövetés használatával.

Új kampány létrehozását követően egy rövid ideig érdemes futni hagyni azt, annak érdekében, hogy összegyűlhessen némi teljesítményadat. Tekintsd meg az egyes hirdetések CTR-értékét vagy a konverzióik számát. Ezek az adatok a fiók "Kampányok" > "Hirdetések" lapján találhatók. Értékeld ki, hogy mely hirdetések hozták a legjobb eredményeket, módosítsd a rosszul teljesítő hirdetéseket, és hozz létre újakat a legsikeresebbekből tanultak alapján.

Ezután tekintsd meg a "Kulcsszavak" lapot. Itt is figyeld meg a konverziók és a kattintások számát. Érdemes lehet törölni azokat a kulcsszavakat, amelyek nem generálnak minőségi forgalmat. Felvehetsz új kizáró kulcsszavakat a nem kívánt kattintások elkerüléséhez. Ellenőrizd a kulcsszavak egyezésének típusát is.

Miután végeztél a módosításokkal és mentetted azokat, futtasd a kampányt újból, ésszerű ideig, majd ismételd meg a fentieket!

Az AdWords lényege a vállalkozásnak megfelelő megoldások tesztelése. Azt javasoljuk, hogy heti rendszerességgel ellenőrizd fiókodat, annak biztosítása érdekében, hogy a vállalkozás szempontjából a lehető legjobban kerüljön felhasználásra a költségkeret.

Mireya Semelas és Petlyánszki Gábor, Google AdWords csapat