Talán olvastad néhány héttel ezelőtti bejegyzésünket, amelyben bemutattuk a Google Display Hálózatát. Most, hogy már értesültél a névváltozásról, szeretnénk bemutatni, hogy mi is az a Google Display Hálózat, és hogyan használhatod fel arra, hogy a legtöbbet hozd ki a hirdetésre fordított befektetésedből.

A Google Display Hálózat egy óriási, webhelyekből álló gyűjtemény, amely alkalmas a szöveges-, képes- és videohirdetéseid megjelenítésére. Több százezer webhelyet tartalmaz, az élvonalbeli webhelyektől (például a YouTube és más olyan Google webhelyek, mint a Google Térkép vagy a Gmail, valamint partnerwebhelyek, például népszerű hírportálok) a specializálódó webhelyekig (például blogok és közösségi hálózatok). Ezen Hálózaton belül hirdetéseidet a legrelevánsabb oldalakon helyezheted el, megtalálhatod a legérdeklődőbb közönséget, és a Keresési Hálózaton elérhető CPA-hoz hasonló teljesítményt érhetsz el.*

Tekintsünk át néhány egyszerű lépést, amelyek segítségével hirdetéseid a lehető legrelevánsabb webhelyeken jelenhetnek meg, ami több értékesítést, lead-et és konverziót eredményez számodra.

  • 1. lépés: Győződj meg arról, hogy hirdetéseid alkalmasak a releváns webhelyeken való megjelenésre.
  • 2. lépés: Készíts egy ütős kampányt.
  • 3. lépés: Figyeld a teljesítményt.
  • 4. lépés: Használd fel okosan hirdetési költségkeretedet.

1. Lépés: Győződj meg arról, hogy hirdetéseid alkalmasak a releváns webhelyeken való megjelenésre.

Ha meg szeretnéd jeleníteni hirdetéseidet a releváns webhelyeken, győződj meg róla, hogy kampányaid szerepelnek a Google Display Hálózatában. AdWords-fiókodban bármikor ellenőrizheted kampányod állapotát...

Ezt az alábbi módon teheted meg:
1. Jelentkezz be AdWords-fiókodba a következő címen: http://adwords.google.com.
2. Kattints a szerkeszteni kívánt kampány nevére.
3. A "Beállítások" lapon keresd meg a "Hálózatok és eszközök" részt, majd kattints a "Hálózatok" melletti "Szerkesztés" gombra.
4. Válaszd a "Minden elérhető webhely" lehetőséget.
5. Ha elkészültél, kattints a "Mentés" gombra.

2. lépés: Készíts egy ütős kampányt.

A Keresési Hálózathoz hasonlóan a hirdetések teljesítménye a Display Hálózat hirdetéseinél is szoros kapcsolatban áll kampányod tartalmával és szerkezetével.
Mivel célzási technológiánk feltérképezi az internet több millió webhelyét, és megkeresi a célközönséged szempontjából releváns webhelyeket. A különböző hirdetéscsoportokban érdemes létrehoznod megfelelő kulcsszavakat és hidetésszövegeket minden egyes hirdetni kívánt termékhez és szolgáltatáshoz. Ezt követően elhelyezzük szöveges, képes vagy videohirdetéseidet azokon a weboldalakon, amelyek mind vállalkozásod, mind ügyfeleid számára relevánsak - a Keresési és Display Hálózaton úgy érheted el a legjobb teljesítményt, ha tematikus és konkrét hirdetéscsoportokat hozol létre.

3. lépés: Figyeld a teljesítményt.

Miután beállítottad, hogy kampányaid szerepeljenek a Google Display Hálózatán, a Google hirdetéseidet témájuk alapján releváns webhelyekhez rendeli. Ezeknek az "automatikus elhelyezéseknek" a teljesítményét AdWords-fiókodban követheted nyomon. Ehhez kövesd az alábbi utasításokat.

1. Kattints a figyelni kívánt kampányra.
2. Válaszd a "Hálózatok" lapot a kampányon belül.
3. Kattints a "részletek megjelenítése" parancsra az "Automatikus elhelyezések" mellett

Ezzel a nézettel összehasonlíthatod a hirdetéseid különböző webhelyeken elért teljesítményeit. Hirdetéseid teljesítményét úgy mérheted le, ha áttekinted a hirdetéseid által az egyes webhelyeken elért kattintásokat, költséget vagy konverziókat - így tudod azonosítani, hogy mely webhelyek voltak legnyereségesebbek vállalkozásod számára.

4. lépés: Használd fel okosan hirdetési költségkeretedet.

Arra is lehetőséged van, hogy kiválaszd azokat a webhelyeket, amelyek jól teljesítenek, és költségkereted felhasználását ezekre a webhelyekre fókuszáld az adott webhelyek kiválasztott elhelyezésként történő megadásával. Ennek módja a következő:

1. Kattints a figyelni kívánt kampányra.
2. Válaszd a "Hálózatok" lapot a kampányon belül.
3. Kattints a "részletek megjelenítése" parancsra az "Automatikus elhelyezések" mellett.
4. Válaszd ki azokat a webhelyeket, amelyeket külön szeretnél kezelni.
5. Ezután kattints a "Elhelyezés és ajánlat kezelése" linkre.

Csökkentheted ajánlataidat egyes webhelyeknél, vagy akár teljes mértékben ki is zárhatsz bizonyos webhelyeket, ha úgy érzed, ez a lépés általánosságban sikeresebbé teszi hirdetéseidet.

Ne feledd, hogy a keresési hirdetésekhez hasonlóan a Display Hálózaton is mindig Te szabhatod meg, hogy mennyit fizetsz. Ha a közvetlen reakció, például kattintások és konverziók (azaz értékesítés vagy lead-szerzés) a célod, válaszd a kattintásonkénti költségen alapuló (CPC-) árképzést. Így csak akkor kell fizetned, ha a felhasználók a hirdetésedre kattintanak. Ha inkább a márkanépszerűsítés a célod, például maximalizálni szeretnéd a hirdetésmegjelenítések számát, vagy javítani szeretnéd a márka ismertségét, válaszd az ezer megjelenítésenkénti költségen alapuló (CPM) árképzést. Így a hirdetés minden 1000 megjelenítése után kell csak fizetned.

* "CPA-teljesítménytrendek a Google Tartalmi Hálózatán" - Google tanulmány, 2009

Sophie Walsh, Google AdWords csapat