Nem is olyan régen jelentettük be, hogy új szakasz jelenik meg az AdWords jelentéskészítési funkciói között, melynek AdWords Keresési csatornák a neve. A mai napon ezekről a kiemelkedően hasznos jelentésekről szeretnénk részletesebben szólni.

Mik is azok a Keresési csatornákról szóló jelentések?

A Keresési csatornák azt mutatják meg, hogy milyen, az AdWords szolgáltatásból érkező kattintási és oldalmegjelenítési műveletek eredményeztek konverziót a webhelyeden. Konverzió lehet a befejezett vásárlás, egy űrlap beküldése, a webhelyen töltött idő stb.. A konverziók alapjául az a végrehajtott (egy vagy több) művelet szolgál, amelyet az AdWords Konverziókövetés szolgáltatásában határoztál meg, vagy Google Analytics-fiókod céljai közül importáltál az AdWords szolgáltatásba.

Végre nem csak az értékesítés/lead előtti utolsó kattintásokról, hanem az AdWords-fiókodban szereplő bármely kulcsszóról, hirdetésről és kampányról is megtudhatod, hogy mennyit ér.

Miért hasznosak a Keresési csatornák adatai?

A hagyományos konverziós jelentések csak az ügyfeleid által a hirdetésedre leadott utolsó kattintásra koncentrálnak. A Keresési csatornák segítségével végre azt is megtudhatod, mi történt az utolsó kattintás előtt!

Mielőtt végrehajtottak egy vásárlást vagy kitöltöttek egy űrlapot a webhelyeden, ügyfeleid alighanem több alkalommal is keresést hajtottak végre a Google-ban. Vagyis minden bizonnyal különféle kulcsszavakra kerestek rá, és lehet, hogy AdWords-fiókod több hirdetésére is rákattintottak, mielőtt teljesítették volna az általad meghatározott konverziót/műveletet.

A keresési csatornákról szóló jelentések erről a kattintási és oldalmegjelenítési viselkedésről, valamint a webhelyeden végrehajtott konverziókhoz szükséges időről nyújtanak felvilágosítást, továbbá azt is megmutatják, hogyan segítik egymást hirdetéseid, kampányaid és kulcsszavaid a konverziós művelet során.

Tipp:
  • Egy jól felépített AdWords-fiók nagyban hozzájárulhat ahhoz, hogy a lehető legtöbbet hozhasd ki az AdWords keresési csatornákról szóló jelentéseiből. Nézd meg ezt a videót, amely a fiókelrendezés javításával kapcsolatban tartalmaz tippeket.
  • Ezenkívül üzleti döntéseket célszerű csak a megfelelő adatmennyiség alapos vizsgálatát követően meghozni. Ha például egy nap helyett egy hónap adatait nézed meg, akkor várhatóan részletesebb képet tudsz majd kialakítani magadban a fiókodban zajló eseményekről.
Az AdWords keresési csatornákról szóló jelentéseinek értelmezése

Először is, hadd magyarázzuk meg az ezekben a jelentésekben elérhető új mutatók némelyikét:
  • Segítő kattintások: A Google AdWords keresési hirdetésedre leadott azon kattintások, amelyek a konverziót megelőző "utolsó kattintás" előtt történtek.
  • Segítő megjelenítések: A keresési hirdetéseid azon megjelenítései, amelyekre a konverziót megelőzően nem történt kattintás.
  • Útvonal hossza (Kattintások): A fiókodban lévő AdWords keresési hirdetésre a konverziót megelőzően leadott kattintásoknak az összesített száma (beleértve az "utolsó kattintást" is).
  • Segített konverziók: Azon konverziók száma, amelyeket egy bizonyos kampány, hirdetéscsoport vagy kulcsszó segített. A segített konverziók nem tartalmazzák az utolsó kattintással elért konverziókat.
  • Konverziók az utolsó kattintással: Azon konverziók száma, amelyek esetén egy bizonyos kampány, hirdetéscsoport vagy kulcsszó szerepelt közvetlenül megelőző keresési hirdetésre leadott kattintásként.
A Keresési csatornák kapcsán bevezetett új kifejezések teljes körű szószedete ebben a súgócikkben található.

Nézzünk akkor meg néhányat az új jelentések közül...

Az alábbiakban az AdWords keresési csatornákról elérhető kilenc jelentéséből csupán kettőt emelünk ki, amelyek átfogó képet nyújtanak a konverziós útvonalról elérhető alaposabb információkról.

Segítő kattintások és megjelenítések jelentés

  • Megmutatja az AdWords-fiókodban szereplő egyes kulcsszavakhoz, hirdetéscsoportokhoz és kampányokhoz tartozó segítő kattintások és segítő megjelenítések számát
  • Megállapíthatod, mely kampányok segítik elő a leghatékonyabban a konverziókat, és ennek fényében módosíthatod az ajánlattétellel és a költségkerettel kapcsolatos beállításaidat
  • Optimalizáld úgy a kulcsszólistáidat, hogy a kiemelten jól teljesítő kulcsszavak különböző változatai mindenképpen szerepeljenek rajtuk
A leghatékonyabb útvonalak jelentés
  • Megnézheted, hogy a kulcsszavak, hirdetéscsoportok és kampányok milyen kombinációjára kattintottak a konverzió előtt
  • Megtudhatod, hogyan teljesítenek a márkanevet tartalmazó kampányok az általánosabb kifejezéseket tartalmazó kampányokhoz képest
  • Ha együtt szerepelteted a márkakifejezéseket az általános kifejezésekkel, mérlegeld a külön kampányokba történő bontást, úgy ugyanis további rálátást nyerhetsz
Mi lehet a következő lépés:

  1. Ha már beállítottad a Konverziókövetést, vagy importáltad a Google Analytics szolgáltatásban szereplő céljaidat az AdWords szolgáltatásba, jelentkezz be Google AdWords-fiókodba, majd látogass el a "Jelentések készítése" lapra, és válaszd a "Konverziók" parancsot.
  2. A következő oldal bal szélén válaszd a "Keresési csatornák" lehetőséget
  3. A bal oldalon felsorolt kilenc jelentéstípuson végignavigálva további információt kaphatsz arról, hogyan segítik hirdetéseid és kulcsszavaid a webhelyeden rögzített eladásokat/leadeket
  4. Értékeld ki újból a kulcsszavaidat és a hirdetésszövegedet ezeknek az adatoknak a figyelembe vételével, majd ennek fényében módosítsd az AdWords programon belüli fiókbeállításaidat, vagy optimalizáld a hirdetéseket és a kulcsszavakat
Evelyn O’Keeffe, Google Analytics csapat.