Jártál már úgy, hogy kerested a hirdetésedet, és már-már kétségbeestél, mert nem találtad? Ha jártál is már így, ne aggódj - van megoldásunk a problémára!

Mindenekelőtt hagyd abba a hirdetés keresését a Google-on, ez ugyanis csak tovább rontja a helyzetet, mivel így csak sok kattintás nélküli megjelenítést halmozol föl. Emiatt a hirdetésedet rendszerünk nem odaillőnek fogja tartani, mivel nagyon sok megjelenítést halmoz föl, de senki nem kattint rá. Ebből következően a hirdetés egyre ritkábban fog megjelenni a számítógépeden. Más szóval: ha folyamatosan rákeresel a hirdetésedre, azzal a hirdetésed pozícióját és a fiókteljesítményedet is negatívan befolyásolod.

Javasoljuk, hogy a Hirdetés-előnézeti eszközt használd első lépésként, ha az a gyanúd, hogy a hirdetésed nem jelenik meg.

Ha ezzel az eszközzel már végeztél ellenőrzést, második tanácsunk a nem megjelenő hirdetések ügyében az, hogy próbáld ki másik hatékony eszközünket, mely a "Lehetőségek" lapról vagy a fiókodban lévő egyes kulcsszavak mellől érhető el - ez a Hirdetésdiagnosztikai eszköz. Az eszköz azonnal választ ad arra, mely kulcsszavak nem jelenítik meg a hirdetésedet, és az okokat is taglalja.

Miután ezt a két fontos ellenőrzést elvégezted, készen állsz a lehetséges okok feltárására és a probléma kiküszöbölésére. A hetes igazi szerencseszám: az AdWords szó is hét betűből áll, úgyhogy mi is hét könnyen megjegyezhető pontban foglaljuk össze a tudnivalókat!

1. A hirdetések jóváhagyása: ellenőrizd a hirdetés jóváhagyási állapotát: lépj a "Kampányok" lapra, és válaszd a "Hirdetések" fület, majd az "Állapot" oszlopot. Ha az "Elutasított" üzenetet látod, ellenőrizd az okokat, s közben tartsd szem előtt a Hirdetési irányelveinket. Miután feltártad a probléma okát, módosítsd hirdetésed, így beküldheted újbóli elbírálásra vagy csak egyszerűen hozz létre egy új hirdetést.

2. A kampányod állapota: ellenőrizd, hogy a kampányaid nincsenek szüneteltetve vagy törölve.

3. Célzási beállítások: ellenőrizd a kampány földrajzi és nyelvi beállításait. Ha a hirdetésedhez beállított földrajzi terület (ország, város) nem egyezik meg a te IP-címedhez tartozó beállítással, akkor a keresésedre nem fog megjelenni a hirdetés. Hasonlóképpen, ha a kampányodban beállított nyelv eltér az általad a Google keresési beállításainál megadott nyelvtől, akkor nem fogod látni a hirdetést.

4. Optimalizáld a minőségi mutatódat: mindig ellenőrizd a kulcsszavaid minőségi mutatóját. Előfordul, hogy a hirdetés valójában megjelenik, csak nem az első oldalon. Ennek az alacsony minőségi mutató lehet a fő oka, amely miatt a hirdetés nem tudja legyőzni az aukcióban részt vevő versenytársakat. A hirdetés pozíciójának a napi költségkeret emelése nélkül történő javításához javasoljuk, hogy a mutató optimalizálására koncentrálj.

5. A napi költségkeret elérése: A hirdetés megjelenítése jelentősen függ a napi költségkerettől. A hirdetés megjelenítése egyszerűen megszakad, ha a napi költségkeret kimerül. Előfordulhat, hogy a hirdetésed nagyon jól teljesít, és sokan rákattintanak, amitől a hirdetés megjelenítése leáll, mivel a napi költségkeret kimerül. A probléma megoldásához egyszerűen emeld meg a napi költségkeretedet, vagy optimalizáld kulcsszavaidat az átlagos CPC csökkentése érdekében.

6. Fizetési nehézségek: ellenőrizd, hogy utólagos fizetésű fiókodban teljesülnek-e a befizetéseid (ellenőrizd a megadott hitelkártya hitelkeretét, lejárati dátumát). Tartalék hitelkártya hozzáadásával kiküszöbölheted a hirdetés megjelenítésében bekövetkező kimaradásokat. Ha fiókodban az előre történő fizetési módot választottad, ellenőrizd, hogy elegendő pénz van-e a fiókodban.

7. A Fiókod állapota: ha nemrég hoztad létre a fiókodat, lehet, hogy azért nem jelennek még meg a hirdetések, mert a fiókodat biztonsági okokból ellenőriznünk kell. Szakembereink minden újonnan létrehozott fiókot ellenőriznek, és a fiók létrehozását követő néhány napban akadozhat vagy teljességgel ki is maradhat a hirdetések megjelenítése.

Helena Rosado,Veronica Diquattro, Petlyánszki Gábor - A Google AdWords csapat