Mostanában viszonylag sok kérdés érkezett hirdetőinktől, hogy több fiók kezelése esetén, a banki átutalással befizetett összegek nem a helyes fiókokban lettek jóváírva. Ezzel a jelenséggel kapcsolatban szeretnénk most némi tanáccsal szolgálni számotokra.

Sokan jelezték, hogy bár a megjegyzés rovatba beírták a fiókazonosítót az összeg mégsem a megfelelő fiókban lett jóváírva. Bár mindenképp ajánlott feltüntetni az azonosítót, ahhoz, hogy az összeg biztosan a jó fiókban kerüljön jóváírásra ez önmagában még nem elég. A legfontosabb, hogy az összeget mindig az adott fiókhoz kapcsolódó bankszámlaszámra utald, mivel a gyorsabb és egyszerűbb ügyintézés érdekében minden fiókhoz hozzárendelünk egy egyedi, virtuális bankszámlaszámot. Az esetek 99%-ban abból adódik a probléma, hogy a hirdetők a korábban megszokott számlaszámra utalják, egy valójában másik fiókba szánt befizetést, nem tudván, hogy így nem a megfelelő fiókba végeznek utalást. Éppen ezért kérjük, hogy amennyiben banki átutalással szeretnéd befizetéseidet intézni egyszerre több fiókban is, mindig ellenőrizd le, hogy biztosan a jó számlaszámra utalod a kívánt összeget. Ezt nagyon gyorsan megteheted, miután a Számlázási összesítőben a "Végezzen el egy befizetést" linkre kattintasz. Azon fiókokban, melyekben már aktiválódott az új számlázási kezelőfelület, a "Befizetés" gombra kattintva találhatod meg a bankszámlaszámot.


Mit tehetsz ha már „megtörtént a baj”?
Először is győződj meg róla, hogy a befizetés jóvá lett írva valamely általad kezelt fiókban. Az átutalásokat általában 3-5 munkanapon belül tudjuk jóváírni, ezért érdemes gyakran ellenőrizni, hogy az összeg szerepel-e már a Számlázási összesítődben. Amint meggyőződtél arról, hogy az összeget jóváírtuk, vedd fel a kapcsolatot az AdWords Ügyfélszolgálattal, s pontosan írd meg, hogy mely fiókba szántad a befizetést, annak pontos összeget, s végül, hogy mely fiókban lett ténylegesen jóváírva. Amennyiben még nem kezdted meg az összeg felhasználását a téves fiókban, kérheted a befizetés átvezetését a helyes fiókba. Ugyanakkor, ha már megkezdődött az összeg felhasználása, az átvezetés már nem lehetséges. Ekkor a következő lehetőségek állnak még rendelkezésedre:
  • Az összeget természetesen minden gond nélkül felhasználhatod a téves fiókban
  • Leállíthatod a kampányaidat a rossz fiókban és kérheted a fennmaradó összeg visszatérítését.
Az előre történő fizetésekről bővebb információt itt találhatsz.

Petlyánszki Gábor