2009 márciusában bevezettük az érdeklődésen alapuló hirdetés bétaváltozatát, amelynek részét képezte a remarketing és az érdeklődési kategóriákon alapuló marketing is. Mindezen szolgáltatásokkal az volt a célunk, hogy segítsünk a Google Display Hálózaton működő hirdetőinknek elérni azokat az embereket, akik a legnagyobb valószínűséggel mutatnak érdeklődést a termékeik és a szolgáltatásaik iránt.

A korai eredmények alapján úgy tűnik, az érdeklődésen alapuló hirdetés révén a felhasználók jobb hirdetéseket és termékajánlatokat láthatnak, a hirdetők hatékonyabb kampányokat alakíthatnak ki, míg a webhely-megjelenítők magasabb megtérülést érhetnek el. A remarketinget nemrégiben az összes hirdetőnk körében bevezettük, az érdeklődési kategóriákon alapuló marketinget használó hirdetők száma pedig folyamatosan emelkedik.Minthogy minden erőnkkel azon vagyunk, hogy folyamatosan fejlesszük a terméket, és hogy minél több lehetőséget biztosítsunk a felhasználók számára az általuk látott hirdetések szabályozására, hamarosan felveszünk néhány új kategóriát, amelyek segítségével a demográfiai kategóriákhoz (például kor és nem) kapcsolódó hirdetéseket jeleníthetünk meg. Ez pontosan úgy működik majd, mint ahogy az érdeklődési kategóriákon alapuló marketing már ma is működik - a Google Display Hálózaton meglátogatott webhelyek és oldalak alapján társítunk kategóriákat az egyes böngészőkhöz. A demográfiai kategóriák megállapításához a Google a Google Display Hálózaton meglátogatott webhelyek típusát vizsgálja meg, és a kapott adatokat összeveti a webhely látogatottságáról készült összesített kutatási adatokkal. Ha például valaki rendszeresen felkeres egy többnyire nők által látogatott oldalt (amit az oldal látogatottságáról készült összesített kutatási adatokból tudunk), akkor az ő böngészője cookie-ját a "női" demográfiai kategóriához rendelhetjük. Ezt követően a hirdetők úgy dönthetnek, hogy az ilyen felhasználók részére több női érdeklődésre számot tartó hirdetést jelenítenek meg, amikor ők a Google Display Hálózat webhelyein böngésznek, ugyanúgy, mint ahogy a hirdetők más kategóriákhoz (például sport vagy kertészet) kapcsolódó hirdetéseket is megjeleníthetnek .

Akárcsak az érdeklődési kategóriák esetén, a Hirdetési beállítások kezelőjén keresztül a felhasználók itt is megnézhetik és módosíthatják a demográfiai kategóriákat, vagy akár teljes körűen le is állíthatják az érdeklődésen alapuló hirdetéseket. Az egy adott böngészőpéldányhoz társított érdeklődési és kikövetkeztetett demográfiai adatok a Google Display Hálózaton legutóbb meglátogatott webhelyeken - vagyis nem felhasználói adatokon - alapulnak, ezért idővel módosulhatnak. Magunk is a kikövetkeztetett érdeklődési és demográfiai kategóriákat használó cégek közé tartozunk, és továbbra is kötelességünknek érezzük, hogy a felhasználóknak a legteljesebb körű szabályozási lehetőségeket és átláthatóságot biztosítsuk.
Az érdeklődési kategóriákon alapuló marketinget (valamint az új demográfiai kategóriákat) egyelőre korlátozott bétafázisban kínáljuk, de folyamatosan dolgozunk azon, hogy egyre több hirdető futtathasson ilyen kampányokat.

Google AdWords Csapat