Ez a vállalkozásod exportálást bemutató sorozatunk harmadik, befejező bejegyzése. Nézzük hát meg, hogy előző bejegyzésekben megismert kitalált bútorgyártónk, Katrina milyen lépésekkel halad a nemzetközi terjeszkedés felé.

Miután Katrina gondoskodott a gyakorlati követelményekről, készen áll a vállalkozása nemzetközi AdWords kampányainak a beállítására. A Keresési Trendek adatai alapján először egy Németországot célzó kampányt szeretne létrehozni, és az eredményektől függően később majd Hollandiát is meg fogja célozni. Katrina az AdWords kezelőfelületére lép, és az "+ Új kampány" gombra kattint. Ezután kiválasztja a "német" nyelvet a "Helyek és nyelvek" menüpontban. Javasoljuk, hogy hozz létre külön kampányokat minden egyes különböző nyelvterületnek. mivel ha később más nyelveken is felveszel kulcsszavakat a hirdetéscsoportba, akkor a hirdetéscsoport jóval heterogénebb lesz, és ez alacsonyabb minőségi mutatót fog eredményezni. Ezért az a legjobb, ha kampányonként csak egy nyelvet célzol meg.

Német kampányában Katrina szeretné megtalálni a "design bútor" kifejezéshez kapcsolódó valamennyi releváns kulcsszót. Hogyan kaphat terjedelmes kulcsszólistát? Először a Fordítói Eszközök segítségével elkészíti a meglévő finn kampánya fordítását. Az alábbi lépésekkel fordíthatod le meglévő kampányaidat más nyelvekre.

Katrina azonban nem csupán a finn kulcsszavak fordításait szeretné megkapni, mert úgy esetleg lemarad a német piacra jellemző kulcsszavakról. A jellegzetes német nyelvű kulcsszavak megkeresésére a Kulcsszóválasztó eszközt használja, Németországra átállított nyelvi és területi beállításokkal.

Katrina így a lefordított kulcsszavakkal és a hirdetésszövegekkel létrehozta német kampányát, majd a Kulcsszóválasztó eszköz segítségével újabb kulcsszavakat is hozzáadott. Ilyenkor fel lehet bérelni egy professzionális német fordítót a kampány ellenőrzésére és finomhangolására. Nem csak arról szeretne meggyőződni Katrina, hogy a fordítások helyesek, hanem arról is, hogy a lefordított kifejezések Németországban általánosan használt kifejezések. Katrina ekkor megnézi a Forgalombecslő eszközt, hogy megtalálja a német piachoz megfelelő CPC-ajánlatokat.

Két héttel később Katrina szeretné javítani a német kampánya teljesítményét úgy, hogy új kulcsszavakat ad hozzá AdWords-fiókja Lehetőségek lapjáról. A Lehetőségek lapon található kulcsszóötleteket automatikus eszközök állítják elő a Google keresési adatai alapján a kampányaidhoz kapcsolódó keresési adatok elemzése révén, amelyek relevánsak hirdetéseid szempontjából, jelenleg azonban még nem szerepelnek a fiókjaidban . Katrina kiválasztja a releváns kulcsszavakat a Lehetőségek lapról, majd hozzáadja azokat a kampányához. Fontos, hogy ezek után folyamatosan követi kampánya teljesítményét, s szükség esetén további változásokat eszközöl fiókjában.