Az új földrajzi jelentéseinkkel elemezheted, hogy milyen a teljesítményed az egyes országokban és területeken, amelyek AdWords forgalmat küldenek a webhelyedre. Vessünk egy részletesebb pillantást erre a szolgáltatásra. A képzeletbeli hirdetőnk, Ádám minőségi ruhákat értékesít, a világ minden részére. Ádám rendelkezik egy angol nyelvű nemzetközi AdWords kampánnyal, ugyanis a nemzetközi webhelye is angolul van. Ádám 24 nyelvet céloz meg (például az angolt, a románt és a szlovákot), valamint 54 európai országot (például Spanyolországot, Hollandiát és Portugáliát). Ezáltal minden európai potenciális vásárlót célzásba kíván venni.

A földrajzi adatok megtekintése érdekében a hirdető rákattint a Közönségek lapfül melletti nyílra. Itt megtalálható az opcionális "Dimenziók" mező. Kattints az OK gombra, majd lépj a Dimenziók lapra. Ezután nyisd le a Megtekintés: Nap elemet, majd válts Földrajzi nézetre. Ekkor elérhetővé válnak az ország/tartomány, terület, város és vonzáskörzete, illetve város mutatók. Amikor Ádám megtekinti a nemzetközi kampánya földrajzi adatait, úgy dönt, hogy szűrést végez a konverziós arány (kattintásonként 1) alapján. A legmagasabb konverziós aránnyal rendelkező országok jelennek meg legfelül, majd ezeket követi számos olyan ország, ahol egyáltalán nem történt konverzió. Ádám arra a következtetésre jut, hogy érdemes nagyobb költségkeretet fordítani a jól teljesítő országokra, valamint meg kell vizsgálni, hogy miért nem sikerül a termékek értékesítése a többi országban. A különböző országokhoz tartozó 182 sornyi adat átböngészése után rájön, hogy ha a legjobban teljesítő országok számára külön kampányokat hoz létre, akkor a jövőben könnyebb lesz nyomon követni azokat.



Ezután Ádám megkérdőjelezi a célzás alatt álló 24 nyelvet. Eleinte úgy gondolta, jó ötlet lehet a lehető legtöbb nyelven jelen lenni, hogy minden lehetőséget megragadhasson. Most azonban részletesen meg kívánja ismerni a célzás működését, ezért felkeresi az AdWords Súgóját. Egy nyelvi célzásról szóló cikkben Ádám azt olvassa, hogy az AdWords rendszere megfigyeli, milyen nyelvi beállítások vannak megadva a felhasználónál a Google kezelőfelületére vonatkozóan, és megnézi, hogy a beállítás egyezik-e a hirdető kampánya által célzott nyelvekkel. Mivel Ádám 24 nyelvet céloz meg, a hirdetések nagy nézettséget fognak elérni a Google 24 különböző kezelőfelületén. Azonban Ádám összes hirdetése angolul van, ami azt jelenti, hogy a jobb oldalon megjelennek az angol nyelvű hirdetései a román kezelőfelületen, az izlandi kezelőfelületen, a francia kezelőfelületen stb. Mivel Ádám nemzetközi webhelye angol nyelvű, azt feltételezi, hogy a nemzetközi ügyfelei tudnak angolul és rákattintanak a hirdetésére. A földrajzi jelentések alapján Ádámnak sikerül megállapítania, hogy mely országok nem vezetnek konverziókhoz. Érdemes kizárni a célzásból az ezen országokban beszélt nyelveket. Ezáltal Ádám a teljes költségkeretét azokra az országokra és nyelvekre fordíthatja, ahol a legnagyobb esélye van az értékesítésben végződő konverzióknak.

Ádám most már képes néhány fontos módosítást bevezetni a nemzetközi értékesítési kampányában. Először is különálló AdWords kampányokat hoz létre a legtöbb értékesítést eredményező országok számára. Ezután felveszi a célzásba az angolt, valamint az adott országban beszélt nyelvet. Végezetül pedig újból elosztja a költségkeretet a kampányokra. Ezt a konfigurációt sokkal könnyebb lesz nyomon követni, és Ádám költségkerete okosabban kerül felhasználásra.

Hile Cremers, Google AdWords csapat