A kizáró kulcsszavak kiváló módot nyújtanak a kulcsszólisták finomítására, illetve arra, hogy kiszűrjük a kampányokból a nem kívánt megjelenítéseket. Mind a hirdetések relevanciáján, mind a beruházás megtérülésén javíthatsz azzal, hogy kizárod a webhelyeden kínált szolgáltatáshoz nem kapcsolódó konkrét kifejezéseket.

Sokan nem csak egy adott hirdetéscsoport vagy kampány keretén belül alkalmazzák a kifejezések kiszűrését, hanem alapvető kizáró kulcsszavak csoportjait vezetik be több kampányban is. Ilyen kifejezés lehet például az "ingyenes" - nem túl ígéretes kulcsszó, ha éppen eladni szeretnél termékeket a webhelyeden. Az ilyen kizáró kulcsszavak esetén nincs szükség részletes kezelési munkálatokra a kampányok szintjén, és sok felhasználónk azt a visszajelzést adta, hogy szeretnének egy átfogóbb módszert az ilyen általánosan alkalmazható kifejezéscsoportok kezelésére.

Éppen ezért örömmel jelentjük be a kizáró kulcsszavak több kampányban történő kezelésének egy új módját: a kizáró kulcsszólistákat. Ezzel a funkcióval lehetőséged nyílik arra, hogy a fiók Vezérlőpult és könyvtár részében kezeld a kizáró kulcsszavak egy csoportját, majd ezt több kampányhoz hozzárendeld.


Tegyük fel például, hogy van néhány olyan kizáró kulcsszavad, amit a Keresési Hálózaton futó összes kampányodba fel szoktál venni. Eddig ezeket a kulcsszavakat a fiókban létrehozott minden egyes új keresési kampányba külön be kellett másolni. Mostantól a megosztott listák révén egyszerűen létrehozhatsz egyetlen kizáró kulcsszólistát, majd azt hozzárendelheted az összes keresési kampányhoz. Ha van egy új kizáró kulcsszó, amelyet az összes kampányba fel szeretnél venni, akkor elég felvenned azt a listába, és az összes kampány automatikusan frissülni fog. Ugyanígy, ha új kampányt hozol létre, akkor csupán pár kattintással felveheted a kizáró kulcsszólistát, és rögtön ki lesz zárva az összes szükséges kifejezés.

A Súgóban további tájékoztatás található a kizáró kulcsszólisták használatának megkezdéséről.