Ezen első bejegyzéssel szeretnénk egy újabb sorozatot útjára indítani, melynek neve Mobil Március. A cím sokat sejtető, így már nyilván kitalálhattad, hogy az elkövendező hetekben a mobilhirdetésekkel szeretnénk kiemeltebben foglalkozni. Az első részben az alapokkal szeretnénk megismertetni.

Kampánybeállítások
Ahhoz, hogy hirdetéseid megjelenhessenek mobileszközökön, a kampánybeállítások alatt válaszd az „összes elérhető eszköz” kategóriát, vagy az „én szeretnék választani...” menüpont alatt válaszd a megfelelő pontokat. A speciális beállítások alatt akár azt is megadhatod, hogy csak Android vagy például iPhone rendszereket akarsz megcélozni. Ezen felül egyes országokban (pl. Németországban) arra is lehetőséged van, hogy csak egyes mobilszolgáltatók előfizetőit célozd meg hirdetéseiddel.


Hol láthatod, hogy valóban megjelennek-e mobileszközökön a hirdetéseid?
Amennyiben a kampánybeállítások alatt csak a mobileszközöket céloztad meg, akkor a megjelenítési adatokat a szokásos helyen, a kampánystatisztikáknál láthatod majd. Ugyanakkor, ha kampányoddal minden elérhető eszközt megcéloztál, akkor a kampánystatisztikák természetesen (alapnézetben) az összesített adatokat fogják tartalmazni. Ahhoz, hogy részletesebben megvizsgálhasd, mely eszközökön hányszor jelent meg a hirdetésed, használd a „lebontás” fület a hirdetések lapon, majd válaszd ki az „eszközök” pontot. Ezután már látni fogod, hogy milyen arányban jelennek meg az egyes eszközökön hirdetéseid.


Miért is fontos a mobilok célzása?
A nyugati országokban már egy ideje megfigyelhető trend szerint az internet egyre nagyobb teret hódít magának a mobileszközökön is. Az AdMob friss jelentése szerint manapság egy átlagos napon több mobilhirdetés jelenik meg, mint 2007 decemberében összesen: ez megközelítőleg 30-szoros növekedést jelent.

Ha kampányaiddal tehát Nyugat-Európát vagy az USA-t célzod meg, mindenképp érdemes elgondolkoznod a mobilokban rejlő lehetőségekről. Nem feltétlen muszáj ugyanakkor ilyen távlatokban gondolkodni, hiszen a mobilhirdetéseket már Magyarországon is hatékonyan alkalmazhatod termékeid vagy szolgáltatásaid népszerűsítésére. Tegyük fel például, hogy zárszereléssel, ill. zárcseréléssel foglalkozol és AdWords hirdetéseiddel a mobiltelefonokat is megcélzod. Ha valaki nem tud bejutni lakásába és a telefonján az általad megcélzott kulcsszavakra keres, akkor hirdetésed alapján rögtön megtalál téged a Google keresőben. Egyes esetekben akár már a click-to-call hirdetésbővítmény alkalmazásával is jelentős csökkenés érhető el az ügyfélszerzésenkénti költségekben. A különböző mobilspecifikus hirdetésekkel pedig teljesen egyedi stratégiát dolgozhatsz ki mobil kampányaidnak.

Madarász Márta & Petlyánszki Gábor – Magyar AdWords Csapat