Sokan használjuk a kontextus szerinti célzást a Google Display Hálózatán, hiszen így akkor érhetjük el a lehetséges ügyfeleket, amikor azok közvetlenül a termékünkhöz vagy a szolgáltatásunkhoz kapcsolódó internetes tartalmat tekintenek meg. Eddig ezt úgy lehetett megtenni, hogy megadtad azokat a kulcsszavakat, amelyek megjeleníthették hirdetéseidet a releváns weboldalakon. Ettől a héttől kezdve azonban témák alapján is lehet kontextus szerint célozni a hirdetéseidet a Google Display Hálózat oldalain. E kiegészítő kontextus szerinti célzási funkció keretében több mint 1750 témakörből és altémából választhatsz a hirdetéseid célzásánál, és így egyszerűen érhetsz el hatalmas, a vállalkozásodhoz kapcsolódó tartalmakkal aktívan foglalkozó közönségeket az interneten.

Miért jobb témák alapján célozni a hirdetéseket, mint kulcsszavak alapján:
Hirdetéseid témák alapján történő kontextus szerinti célzás átfogó célzási és elérési lehetőségeket kínál, ezáltal kiváló módszer nagy közönségek gyors elérésére, az ismertség gyors növelésére és az értékesítések felpörgetésére. A szolgáltatás az oldalon szereplő összes kifejezést megvizsgálva megállapítja az oldal témáját, és kevésbé támaszkodik az egyes kulcsszavakra. Ugyanakkor a kulcsszavak alapján történő kontextus szerinti célzás segítségével hirdetéseiddel a Display Hálózat szorosabban meghatározott oldalkészleteit célozhatod meg, mivel ilyenkor az egyes kulcsszavakkal dolgozol ki egy-egy témát a hirdetéscsoportjaidban. A két célzási lehetőség azonban együttesen is használható a Google Display Hálózat közönségének hatékony elérésére. Nézzünk végig egy konkrét példát.

Tegyük fel, hogy digitális fényképezőgépeket árusítasz. Az alábbiakban bemutatjuk, hogyan használhatod együtt a kulcsszavak és a témák alapján működő kontextus szerinti célzást különböző kampánycélok (például az ismertség növelése és az értékesítések fellendítése) elérésére.
  1. Hozz létre egy olyan hirdetéscsoportot, amely a Hírek és aktuális események >> Hírek a technika világából altémát célozza meg egy vizuális hirdetéssel, hogy a technika iránt érdeklődő felhasználók jobban megismerjék a fényképezőidet.
  2. Ezután célozd meg a Fotó és videó >> Fényképezőgépek altémát egy vizuális vagy multimédiás hirdetéssel (például egy videohirdetéssel), amelyben tájékoztatod a fényképezők iránt érdeklődő felhasználókat a termékeid jellemzőiről és előnyeiről.
  3. Végül hozz létre egy külön hirdetéscsoportot, amelyben kulcsszavakon alapuló kontextus szerinti célzást alkalmazol olyan kulcsszavakkal, amelyek egy konkrét márka vagy fényképezőmodell köré csoportosulnak. Ezt követően futtass egy szöveges vagy vizuális hirdetést, amelybe belefoglalsz egy, a fényképezőgépedre vonatkozó különleges ajánlatot vagy engedményt, hogy növekedjen az eladások száma az érintett fényképezőmárkáról- vagy modellről teszteket olvasó felhasználók körében.
Ez csak egy példa a kulcsszavak és a témák alapján működő kontextus szerinti célzás együttes használatára az ismertség kialakítása, az elkötelezettség növelése és az értékesítések fellendítése érdekében. Arra is lehetőség van, hogy kizárd a témákat és altémákat a célzás pontosítása érdekében.

Mint a Display Hálózat egyéb célzási lehetőségei, a témákon alapuló kontextus szerinti célzás is minden hirdetésformátumot (így a szöveges hirdetéseket, a vizuális hirdetéseket, a videohirdetéseket és a multimédiás hirdetéseket is), valamint minden ajánlattételi lehetőséget (így a kattintásonkénti költségen alapuló [CPC], az ezer megjelenítésenkénti költségen alapuló [CPM] és az ügyfél-szerzésenkénti költségen alapuló [CPA] ajánlattételt is) támogat. Ezenkívül továbbra is hozzáférhetsz az URL-szintű jelentésekhez és egyéb eszközökhöz, például a Konverzióoptimalizálóhoz.

Ha szeretnéd megtudni, megfelel-e igényeidnek ez a célzási lehetőség, olvasd el bevált módszereinket. Majd a Súgó vonatkozó cikkeiben találhatsz további információt.