Mindig úgy gondoltuk, hogy a vizuális hirdetések intelligensebbek, nagyobb teljesítményűek és egyszerűbben mérhetők lehetnek. Ma a vizuális hirdetések világának egy olyan mellékszereplőjére szeretnénk felhívni a figyelmet, amely ezt az átalakulást lehetővé teszi: a remarketingre. A remarketing lehetővé teszi, hogy releváns üzenetet juttass el webhelyed látogatói számára, miközben ők az internet egyéb webhelyeit böngészik. A szolgáltatást a Google Display Hálózaton mutattuk be egy évvel ezelőtt, és úgy gondoljuk, hogy sikeres termékké vált. 2010-ben a szolgáltatás bemutatását követően negyedévente átlagosan 113%-kal nőtt a remarketinget használó hirdetők teljes száma.
Az alábbiakban néhány példát olvashatsz a remarketing lehetőségeinek kihasználására:
  • A Yankee Candle Company remarketing használatával lépett újra kapcsolatba ügyfeleivel, és növelte konverziós arányát 600%-kal, miközben a konverziónkénti költséget felére csökkentette.
  • A Lenovo számítógépgyártó vállalat 20%-kal növelte eladásait és 14%-kal csökkentette a költség-bevétel arányát egy olyan kampány keretében, amely több hálózaton keresztül végzett remarketing-tevékenységet és vizuális hirdetéseket vett igénybe.
  • Az etrailer.com, amely egy vontatási eszközöket forgalmazó online kereskedő, remarketing használatával az általános vizuális hirdetési kampányaihoz képest megkétszerezte átkattintási arányát, miközben 75%-kal csökkentette kattintásonkénti költségét.
A termék megjelenése óta eltelt évben három fontos fejlesztéssel növeltük a szolgáltatás teljesítményét, így a remarketing a legnagyobbtól a legkisebbig terjedő hirdetők számára egyaránt hasznosabbá vált.
Elsőként lehetővé tesszük, hogy a hirdető egy releváns hirdetést jeleníthessen meg közvetlenül azután, hogy a potenciális ügyfél elhagyja a hirdető webhelyét. Belső elemzéseink eredménye alapján a látogatók ekkor kattintanak legnagyobb valószínűséggel a hirdetésre.
Másodsorban javítottuk azt az algoritmust, amely valós időben segít megállapítani, hogy a hirdetőknek mennyit érdemes fizetni az egyes megjelenítésekért annak eléréséhez, hogy a felhasználók a lehető legnagyobb eséllyel kattintsanak hirdetéseikre.
Végül a Google Display Hálózat folyamatos bővülésével hirdetőink az internet egyre több webhelyén érhetik el ügyfeleiket. Átlagosan az általános remarketing-listákon szereplő emberek 84%-át érjük el, és havonta több százmilliárd hirdetési megjelenítést végzünk a világszerte több mint 500 millió internetező számára.

Ahogy egyre relevánsabb hirdetéseket jelenítünk meg egyre több webhelyen, úgy nő az ennek előnyeiben részesülő felhasználók, megjelenítők és hirdetők köre is.
  • A megjelenítők jelentős bevételnövekedést tapasztalnak a webhelyeiken futó remarketing-hirdetéseknek köszönhetően. Felméréseink azt mutatják, hogy a remarketing-hirdetések a többi vizuális hirdetéshez viszonyítva közel kétszeres bevételt generálnak.
  • A felhasználók is arról számoltak be, hogy tetszik nekik a remarketing által nyújtott, pontosabban célzott hirdetési élmény. Marie DeOrio, a Vintage Fashion Directory alapítója szerint a remarketing-hirdetések "lenyűgözőek és fantasztikusak. Olyan élményt nyújtanak, amelynek hatására az ügyfelek megfeledkeznek arról, hogy hirdetéseket látnak. Pontos célzás esetén megfelelnek a felhasználó érdeklődési körének, és ekkor értékes információt hordoznak." Marie arról is beszámol, hogy remarketing-hirdetéseket jelenít meg saját webhelyén, mivel úgy gondolja, hogy "teljesebb élményt biztosítanak a látogatók számára".
És ezzel még nincs vége. A következő hónapokban olyan új szolgáltatásokat tervezünk bemutatni, amelyek még intelligensebbé, gyorsabbá és dinamikusabbá teszik a remarketing szolgáltatást. Előrejelzéseink szerint a remarketing iránti érdeklődés továbbra is növekedni fog, ahogy a hirdetők, a megjelenítők és a felhasználók a szolgáltatás egyre több előnyét fedezik fel, és ahogy egyre újabb technológiák használatával törekszünk a végső cél elérésére: a megfelelő hirdetés megjelenítésére a megfelelő felhasználó számára, a megfelelő időben.

Írta: Aitan Weinberg, termékmenedzser