Mára a célzási, optimalizálási és teljesítménymérési innovációk magasabb teljesítmény elérését teszik lehetővé a Display Hálózaton futó kampányaid esetében. Jelentős befektetéseket eszközölünk ezeken a területeken, és örömmel jelentjük be új eszközeinket, amelyek pontosabb mérést, fokozott átláthatóságot és megnövelt értéket biztosítanak a Display Hálózaton megjelenő kampányaidhoz.

Pontosabb mérés

1. Relatív CTR: A webhelyeken tapasztalható felhasználói viselkedés függ a meglátogatott oldal típusától. Például a termékbemutató oldalakon található hirdetésekre máshogy reagálhatnak a felhasználók, mint egy blog oldalain megjelenő hirdetésekre. Az átkattintási arány (CTR) megmutatja ugyan, hogy a felhasználók milyen gyakran kattintanak a hirdetéseidre, azonban nem képes jelezni, hogy a hirdetéseid hogyan teljesítenek az ugyanazon az oldalon megjelenő egyéb hirdetésekhez képest.

A Display Hálózaton futó kampányaid teljesítményének jobb mérése érdekében a relatív CTR megmutatja a hirdetéseid teljesítményét a Google Display Hálózat ugyanazon helyein megjelenő egyéb hirdetésekkel összevetve, így összehasonlíthatod másokéval a Display Hálózaton elért eredményed. Ha például vizuális hirdetéseid 0,04%-os CTR-t érnek el, míg a Google Display Hálózaton ugyanott megjelenő egyéb hirdetések csak 0,02%-os CTR-t, akkor a relatív CTR értéke (0,04)/(0,02) = 2x.

Az alábbi képernyőképen látható, hogy a relatív CTR hogy mutat az AdWords rendszerében:


Miért számít a relatív CTR?

Első pillantásra a 0,04%-os CTR érték alacsonynak tűnhet. Ugyanakkor láthatod, hogy hirdetéseid kétszer jobban teljesítenek az tiéddel versengő hirdetéseknél, így CTR érték szerint a te hirdetéseid megelőzik az ugyanazon oldalakon megjelenő más hirdetéseket. Ez azt jelenti, hogy a hirdetésedi illenek az azokat megjelenítő webhelyekhez, és célközönséged reagál az üzenetedre.

Másik eshetőségként a kapott relatív CTR érték lehet 0,5x, ami viszont arra utal, hogy hirdetéseid csak az átlagos átkattintási arány felét érik el. Ez azt jelenti, hogy hirdetéseid nincsenek igazán összhangban az elérni kívánt felhasználókkal, és valószínűleg van mód a teljesítmény javítására a hirdetések finomításával.

Ha a relatív CTR értékre vagy kíváncsi AdWords-fiókjodban, lépj a "Hirdetéscsoportok" lapra, válaszd az "Oszlopok" legördülő menü "Oszlopok testreszabása" elemét, majd a "Relatív CTR" lehetőséget. A relatív CTR megjelenhet a kampány, illetve a hirdetéscsoport szintjén is.

2. Megjelenítési arány: Az aukciós modellnek köszönhetően több hirdető versenyez egy weboldal egyazon hirdetési helyéért. Online jelenlétednek mérését segíti az új megjelenítési arány mutató, amely százalékos értékként megmutatja, hogy hirdetéseid hányszor jelentek meg az összes olyan megjelenítéshez képest, amelynél hirdetésed megjelenhetett volna a Google Display Hálózaton. Másképpen megfogalmazva: a megjelenítési arány megmutatja az üzeneted online reklámsúlyát.

A megjelenítési arányra vonatkozó adatok alapján növelheted üzeneted reklámsúlyát a költségkeret módosításával, illetve hirdetésed pozíciójának javításával. Az Elveszett megjelenítési arány (költségkeret) mérőszám megmutatja, hogy hány megjelenítéstől esel el a költségkeret-beállítás miatt, az Elveszett megjelenítési arány (sorrend) pedig a hirdetés pozíciója miatt elmulasztott megjelenítések számáról tájékoztat.

Ha például azt látod, hogy megszabott költségkereted a megjelenítési arányt 25%-kal csökkenti, akkor több megjelenítés eléréséhez növelned kell a kampány napi költségkeretét. Előfordulhat az is, hogy a hirdetés pozíciója miatt 35%-kal alacsonyabb a megjelenítési arány. Ekkor a hirdetések esélyének javításához érdemes növelni az ajánlat összegét.

Nagyobb átláthatóság

Mivel hirdetéseid a Google Display Hálózathoz tartozó webhelyek millióin futnak, összetett feladat lehet annak nyomon követése, hogy hirdetéseid hol jelennek meg, illetve hol nem. A Tartalmi hirdetésdiagnosztikai eszköz (CADT - Content Ads Diagnostic Tool) megmutatja, hogy hirdetéseid miért nem jelennek meg a Display Hálózaton. Ha például azt látod, hogy elhelyezés szerint célzott hirdetéscsoportjaid nem futnak, mert vesztettek az aukción:


Megtekintheted azt is, hogy mikor, illetve mely adott elhelyezéseken futnak hirdetéseid:



A CADT eszközt először csak néhány hirdetőnek tesszük elérhetővé június közepén, a teljes körű bevezetés július elején várható.

Több érték online megjelenítésre költött pénzedért

A felhasználók gyakran csak akkor látják a hirdetésed, ha a weblapot lefelé görgetik. Ha a felhasználó nem görget lefelé addig, hogy a te hirdetésedet is lássa, az rontja a hirdetési hatékonyságot, és meddő kiadást jelent. Nemrégiben tettük elérhetővé a Nem látható megjelenítések szűrője funkciót, amely biztosítja, hogy a CPM-hirdetők számláját ne terhelje olyan megjelenítés költsége, amelynél kicsi a valószínűsége a felhasználó általi megtekintésnek.

Ha például egy felhasználó olyan megjelenítői webhelyre látogat, amelyen a hirdetésed a hajtás alatt szerepel:


Csak akkor jelentkezik nálad költség, ha azt valószínűsítjük, hogy a felhasználó lefelé görgetéssel látni fogja a hirdetésed:


Ezen funkció automatikusan bekapcsolódik, és nem igényel sem vezérlést, sem beállításokat.

Összefoglalás

Mind a négy eszköz és funkció - a relatív CTR, a megjelenítési arány, a Tartalmi hirdetésdiagnosztikai eszköz, valamint a Nem látható megjelenítések szűrője - elérhető az AdWords által támogatott összes nyelven. További tájékoztatásért keresd fel a Súgót.