Érdeklődéssel figyeljük, micsoda növekedés volt megfigyelhető a táblagépek használatában a tavalyi év folyamán (angol nyelvű bejegyzés), és a teljes értékű internetböngészővel rendelkező táblagépeken elérhető felhasználói és hirdetői élmények javításán is folyamatosan dolgozunk. Pénteken jelentettük be a Google Kereső táblagépes felhasználóknak szánt új verzióját (szintén angol nyelvű cikk). A táblagépek használói ezentúl a Google Kereső optimalizált változatát használhatják, melyet úgy alakítottunk ki, hogy minél nagyobb hasznos felületet biztosítson a táblagép képernyőjén, és minél egyszerűbb legyen az érintés útján történő vezérlés. Ugyanakkor a táblagépeken megjelenő keresési hirdetések küllemét is módosítottuk, hogy a táblagépek felhasználói számára testreszabott élményeket kínálhassunk. A kinézetet érintő módosításokon kívül mostantól a Google Keresőben megjelenített hirdetések száma a táblagép tájolásától függ:
  • Ha a táblagép fekvő helyzetében írsz be egy keresési lekérdezést, akkor maximum két hirdetés jelenhet meg a keresési eredmények fölött.
  • Ha a keresési lekérdezést a táblagép álló helyzetében írod be, akkor maximum három hirdetés jelenhet meg a keresési eredmények fölött.
  • A csúcskategóriás mobilkészülékekhez hasonlóan a keresési eredmények alatt a táblagép irányától függetlenül maximum három hirdetés jelenhet meg.


Minden, táblaeszközöket célzó kampány ebben a táblagépekre optimalizált keresési üzemmódban fog megjelenni. Az alábbiakban bemutatunk néhány olyan módszert, melyekkel AdWords-fiókod szolgáltatásai segítségével áttekintheted és kezelheted a táblagépes hirdetések teljesítményét:
  • Nemrég mutattuk be a táblagépek célzásának lehetőségét a Kampánybeállításoknál, melynek segítségével pontosabban megszabható, milyen konkrét táblagéptípusokat célzol, és a megcélzott táblagépes felhasználók konkrét típusai is jobban körülhatárolhatók.
  • Mint ahogy a Keresési vagy a Display Hálózati forgalom szerint is lehet szegmentálni, mostantól az eszköztípus szerinti szegmentálás is elérhető a kampányjelentésekben, hogy megtudhasd, mennyi forgalom és konverzió érkezett a "Teljes böngészővel rendelkező táblagépekről".
Reméljük, hogy a frissített táblagépes keresés segít a felhasználóknak a legrelevánsabb információk elérésében, a hirdetőknek pedig a táblagépes kampányaik teljesítményének a növelésében. Kíváncsian figyeljük, hogyan fogják a táblagépek megkönnyíteni a vállalkozások és az ügyfelek közötti kapcsolattartást. További információ a táblagépek célzásáról itt. Írta: Surojit Chatterjee, vezető termékmenedzser, Mobilhirdetések