Az online vállalkozásoknál gyakran naponta több száz új bejegyzést kell feldolgozni az átmenetileg el nem érhető vagy éppen a készletből végleg eltűnő cikkek miatt. A felhasználói viselkedés ugyanakkor mozgó célpontnak tűnhet. A Google a napi keresések 16%-ával az adott keresés alkalmával találkozik először. Ezért aztán még az optimálisan kezelt, több ezer körültekintően kiválasztott kulcsszót tartalmazó AdWords kampányoknál is kimaradhatnak releváns keresések, késhetnek az új termékekhez írt hirdetések, egy szóval megszűnhet a szinkron a kampány és a webhelyen ténylegesen elérhető kínálat között.

Ez pedig nyilvánvalóan nem előnyös a hirdetők számára. De a végfelhasználók számára sem ideális ez a helyzet, hiszen ők az olyan releváns hirdetéseket szeretik, amelyek a raktáron lévő termékeket mutató, a keresésüknek tökéletesen megfelelő céloldalakra mutatnak.

E kihívás szülte meg a Dinamikus keresési hirdetéseket, ezt az új módszert, melynek keretében közvetlenül a webhelyedről létrehozott dinamikus hirdetésekkel célozhatod meg a releváns kereséseket. A Dinamikus keresési hirdetéseket úgy alakítottuk ki, hogy kiegészítsék a hagyományos, kulcsszó szerint célzott hirdetéseidet, és így kevesebb erőfeszítés mellett több kattintáshoz és konverzióhoz vezessenek.

Dinamikus célzás, hirdetések és céloldalak
A Dinamikus keresési hirdetések szolgáltatás a Google természetes feltérképezési és keresési relevanciával kapcsolatos technológiájára építve naprakész indexet vezet a webhelyeden értékesített dolgokról, és releváns keresés esetén megjeleníti a hirdetésedet. Ezután más rendszerek a keresési lekérdezés és a legrelevánsabb céloldaladon szereplő szöveg alapján dinamikusan létrehozzák a hirdetésszöveg címsorát. A hirdetés fennmaradó része pedig az általad a dinamikus keresési hirdetés beállítása során létrehozott sablonra épül.

A dinamikus keresési hirdetések a szokásos módon versenyeznek az AdWords aukcióban, de csak akkor, ha nincs az adott keresésnél megjeleníthető kulcsszóalapú hirdetésed. Így a dinamikus keresési hirdetések csak azoknál a kereséseknél jelennek meg, ahol egyébként nem tudnál megjeleníteni hirdetést, vagyis nő a lefedettség, és új eredményekre tehetsz szert.

Felhasználói élmény és teljesítmény
Amikor a felhasználók olyan hirdetéseket és céloldalakat látnak, amelyeken pontosan a keresett dolog látható, valószínűbb, hogy kattintanak és konverziót hajtanak végre. Nem meglepő hát, ha az eddigi, korlátozott körű tesztek során szilárd teljesítményt tapasztaltunk. Bár az eredmények változóak, a tesztfázisban résztvevő hirdetők többségénél kielégítő ROI mellett 5-10%-kal nőtt a kattintások és a konverziók száma. Egyes hirdetők még jobb eredményekre képesek. Az Apartment Home Living, az Egyesült Államok vezető lakberendezési és lakáskereső webhelye az egyik példa. Lawrence Cotter főmenedzser felelős a lakáshirdetéseket tartalmazó, folyamatosan változó és bővülő óriási online készlet kezeléséért. Az utóbbi 5 évben AdWords kampányaiban több mint 15 millió kulcsszót alkalmazott. Néhány héttel a dinamikus keresési hirdetések alkalmazása után a következőkről számolt be:

"A Dinamikus keresési hirdetések segítségével majdnem 50%-kal nőtt a konverziók száma, miközben a hagyományos keresési hirdetésekhez képest 73%-kal csökkent a konverziónkénti költség. 

A dinamikus keresési hirdetések nagyon ügyesen választják ki a megfelelő kereséseket, jó hirdetéseket hoznak létre, és a látogatókat webhelyünk legrelevánsabb oldalára továbbítják."

Szabályozás, jelentések és optimalizálás
Te mondhatod meg, mit szeretnél megcélozni: a teljes webhelyet; csak az ott szereplő termékek bizonyos kategóriáit; bizonyos szavakat tartalmazó oldalakat vagy az URL-jükben bizonyos szövegrészeket tartalmazó oldalakat. Ugyanezek a szabályozási módok kizárásként is használhatók, a hagyományos kizáró kulcsszavak mellett, és segítségükkel finomíthatod a célzást, és elkerülheted a raktáron nem lévő elemeket tartalmazó oldalak reklámozását. Továbbra is minden cél esetében megadhatod a CPC-ajánlatot.

Amikor futnak a dinamikus keresési kampányaid, teljes körű jelentést kaphatsz a kattintásokat generáló lekérdezésekről, az egyeztetett céloldalakról, a létrehozott hirdetési címsorokról, az átlagos CPC-ről, a kattintásokról és a konverziókról. Számos harmadik fél által üzemeltetett, népszerű követési rendszert is támogatunk.

Ezekkel a jelentésekkel és célzási beállításokkal a már megszokott eljárások segítségével optimalizálhatod a dinamikus keresési hirdetéseidet. A konverziók maximális számának az eléréséhez válogasd ki a jobban teljesítő kategóriákat, és emeld az ajánlatukat, miközben a rosszabbul teljesítő kategóriák ajánlatait csökkented. Használj kizárásokat, ha azt szeretnéd, hogy bizonyos kereséseknél ne jelenj meg, vagy ha le szeretnéd állítani webhelyed bizonyos oldalainak a reklámozását. A dinamikus keresési hirdetések új kulcsszavak keresésére is használhatók. Azonosítsd a jobban teljesítő kereséseket, és add hozzá őket a legjobban kapcsolódó hirdetéscsoporthoz hagyományos kulcsszóként.

Elérhetőség és további részletek
A Dinamikus keresési hirdetések szolgáltatás jelenleg minden országban és nyelven korlátozott bétaverzióban érhető el. Ha fel szeretnél kerülni az érdeklődök listájára, fordulj Google Fiókod képviselőjéhez, vagy iratkozz fel az alábbi, angol nyelvű űrlapon.

Ha további tájékoztatást szeretnél, látogass el az Ads Innovations angol nyelvű oldalára, vagy olvasd el az AdWords Súgó vonatkozó cikkét.

Írta: Baris Gultekin
Google AdWords Csapat