Fez, Marokkó. Fez számos dologról ismeretes: itt található az Al-Karaouine Egyetem, amely a világ legrégebbi egyeteme, erről a városról nevezték el a fez nevű fejfedőt; az óváros egyes részein pedig híres cserzőműhelyek találhatók. Azonban a leginkább lenyűgöző dolog Fezben az, hogy itt található a világ legnagyobb autómentes területe. "Sok szűk utca található Fezben, és ez a világ legnagyobb, csak gyalogosok által bejárható területe... teljesen el van választva a modern világtól" - foglalja össze Frederic Sola.

Frederic Sola és Cathy Bellafronto 2005-ben kezdett bele egy 17. századi, korábban egy minisztérium tulajdonában lévő riád (hagyományos marokkói ház) felújításába Fezben. A felújítás 18 hónapot vett igénybe, és a munkálatokat egy 40-50 kőművesből, művészből és iparosból álló csapat végezte nap mint nap. A végeredmény pedig a Riad Laaroussa, egy gyönyörű kis hotel, amely egyedi és vendégszerető környezetet nyújt a vendégek számára.

A Google AdWords integrálása
A webhelyük elkészítését követően Fred és Cathy webmestere megkereste őket egy érdekes megoldással a marketinggel és hirdetéssel kapcsolatos problémáikra: ez volt a Google AdWords. Eleinte bizonytalanok voltak, de aztán úgy döntöttek, kipróbálják. Kezdtek egyre többen a hirdetéseikre kattintani, és így megnőtt a webhelyüket megtekintő felhasználók száma is. Ezekből a kattintásokból és látogatásokból hamarosan konverziók keletkeztek az egész világból; többek között az Amerikai Egyesült Államokból, Ausztráliából, Franciaországból, Olaszországból és Spanyolországból. Fred és Cathy gyorsan rájöttek, hogy csak a Google AdWordsre van szükségük arra, hogy elérjék hirdetésekkel kapcsolatos céljaikat, így hamarosan minden offline tevékenységet abbahagytak. Fred szerint "az az egyszerű működési alapelvünk, hogy a Google-keresésen elért jobb pozíció nagyobb láthatóságot jelent, és ennek köszönhetően több látogató érkezik webhelyünkre, és több foglalás is fog végbemenni."

Előrehaladás

A 3 év alatt, mióta a Riad Laaroussa a Google AdWordsöt használja, a hirdetési tevékenységeiket 25 százalékkal megnövelték - ebből is látszik, hogy mennyire hatékonynak bizonyult a Google AdWords a vállalkozásuk számára. Segítségével növekedni tudott a vállalkozásunk mind a bevétel, mind az ügyfélkör tekintetében. Cathy szavaival: "Marketingstratégiánk továbbfejlesztését is tervezzük az olyan kulcsszavak kiválasztásával, amelyek valószínűleg elérik a potenciális ügyfeleinket. Emellett a további nyelvekkel való bővítés is napirenden van. Rendszeresen hirdetünk franciául és angolul, és most felvesszük a nyelvek közé a spanyolt, az olaszt és a németet is."

A Google AdWords használatának köszönhetően a Riad Laaroussa tulajdonosai nemcsak megvalósították üzleti céljaikat, hanem nyereséget is tudtak termelni. Üzletpolitikájuk szempontjából a legfontosabb, hogy rájuk találjanak, és a Google AdWords éppen ebben segített nekik. Ma már a föld bármely részén tartózkodó felhasználó rátalálhat egyedi hoteljükre - akár a webhelyükön, akár a Google Térképen. A tény, hogy a tulajdonosok bővíteni szeretnék a Google AdWordsre fordított hirdetési költségkeretüket, szintén arról tanúskodik, hogy az AdWords egy igazán erőteljes hirdetési közeg.