Sorozatunk befejező részében azokkal az eszközökkel foglalkozunk, melyek segítségével mérheted az online hirdetések befektetésének megtérülését (ROI).

Konverziókövetés
Az eszközről:
Az eszköz segít annak ellenőrzésében, hogy elérted-e a hirdetési céljaidat, és ha igen, akkor milyen költség mellett, és mindez az üzleti céljaiddal összhangban történt-e.

Miben segít az eszköz?
Ez az ingyenes Google AdWords eszköz lehetővé teszi a statisztikai kimutatást arról, hogy a Google AdWords hirdetéseidre leadott kattintások közül hány vezetett egy értékes művelethez a webhelyeden, mint például egy online űrlap kitöltéséhez, egy termék megvásárlásához, vagy egy videó megtekintéséhez.

Hogyan kell használni?
Az eszköz használatához először ki kell másolnod a konverziós kódot a Google AdWords-fiókodból (Jelentés és eszközök lap > Konverziók), majd be kell illesztened a kódrészletet a webhelyed azon részének HTML-kódjába, amelyet tesztelni szeretnél. Miután telepítetted a kódot, az AdWords konverziókövető eszköze elhelyez egy cookie-t a webhely látogatójának számítógépén vagy mobiltelefonján, amikor azok egy hirdetésedre kattintanak. Ha a felhasználó eljut valamely konverziós oldalra, akkor az AdWords egy sikeres konverziót rögzít a számodra.

Az eszközről további információ található a Súgóban.

Az eszközöket bemutató sorozatunk utolsó darabja a Google Analyticset mutatja be.

Google Analytics

Az eszközről:
Ingyenes Google eszköz, melynek segítségével statisztikák jeleníthetők meg a webhelyedről, és kiderítheted, hogy honnan jöttek a webhelyed látogatói, és milyen módon folytattak interakciót a webhelyeddel.

Miben segít az eszköz?
Az eszköz weboldalaidra való telepítését követően bővebb információkat ismerhetsz meg, például:

  • Azonosíthatod, hogy hány látogató érkezett a webhelyedre az adott kulcsszavak alapján 
  • Megállapíthatod a webhelyre érkezés forrását (Google AdWords hirdetések, a Google természetes keresője, egy e-mailhez csatolt linkre leadott kattintás stb.)
  • Azonosíthatod a látogatók által használt böngészők megoszlását (és ez alapján javíthatod a webhelyeden elérhető felhasználói élményt).
  • Megnézheted a webhely forgalmának földrajzi forrásait.
  • Megismerheted, melyek a webhelyed leggyakrabban és legritkábban megtekintett oldalai, és az információk alapján fejlesztheted a webhelyedet.
  • Azonosíthatod webhelyed azon oldalait, amelyeket gyakran elhagynak a látogatók.
  • Oldalanként tekintheted meg a webhelyen töltött idő értékeit.
  • Különböző időtartományok szerint hasonlíthatod össze az adatokat.

Hogyan kell használni?
Először létre kell hoznod egy Google Analytics-fiókot. Ezt követően a Konverziókövetés eszköznél megszokottak szerint ki kell másolnod egy kódrészletet, majd be kell azt illesztened webhelyed HTML-kódjába. Részletes utasításokat itt olvashatsz.

Végül pedig össze kell kötnöd a Google AdWords-fiókodat a Google Analytics-fiókoddal, erről a folyamatról ezen az oldalon tájékozódhatsz.

Az eszközről számos videót megtekinthetsz a Google Analytics angol nyelvű csatornáján.

Ezzel az AdWords-fiók eszközeit bemutató sorozatunk végéhez érkeztünk. Célunk az volt, olyan eszközöket mutassunk be Neked, amelyek esetleg újak lehetnek számodra, valamint hogy segítsünk a Google AdWords használatában annak érdekében, hogy sikeresebben érhesd el hirdetési céljaidat. Reméljük, hogy a sorozat segítséget nyújott ebben!