Ez a bejegyzés annak a sorozatnak a része, amely bemutatja a megújult Google Analyticset. A Google Analytics új verziója jelenleg bétaverzióban érhető el minden Analytics felhasználó részére.  Kövesd a Google Analyticset a Twitteren a legújabb hírekért. Ezen a héten Gavin Doolan, az Analytics egy szakértője, beszámol néhány olyan fejlesztésről, amely a Google Analytics AdWordsben való összekapcsolását érinti.

Örömmel jelentünk be egy új funkciót, melynek révén hatékonyabban használhatsz több AdWords-fiókot a Google Analytics szolgáltatással.

Korábban csak egy AdWords-fiókot kapcsolhattál egy Analytics-fiókhoz. Ez megnehezítette az automatikus címkézés és az AdWords jelentések használatát a Google Analyticsen belülről (angol nyelvű blogbejegyzés).

Most már több AdWords-fiókot is összekapcsolhatsz Google Analytics-fiókoddal. A Google Analytics fiókbeállítások területének új, adatforrások nevű panelén egyszerűen használhatod az automatikus címkézés funkciót több AdWords-fiókkal, és importálhatod AdWords adataidat a Google Analytics szolgáltatásba.

Nézzük, hogyan állíthatod be mindezt:

A kezdés előtt győződj meg arról, hogy olyan Google Fiókot használsz, amely hozzáfér Google Analytics- és AdWords-fiókodhoz is, és rendszergazdaként van beállítva az Analytics fióknál.

Amennyiben több AdWords-fiókot szeretnél hozzákapcsolni egy Analytics-fiókhoz, alapértelmezett verzióként az Analytics új verzióját kell beállítanod:

1. Jelentkezz be a Google Analytics-fiókodba a http://www.google.com/analytics címen.
Kattints az oldal jobb felső sarkában található Új verzió elemre.



2. Kattints a Legyen ez az alapértelmezett verzió elemre. Ha átugrod ezt a lépést, akkor nem jelenik meg az új összekapcsoló felület, amikor bejelentkezel az AdWordsbe.



A fiókok összekapcsolása

1. Jelentkezz be AdWords-fiókodba a https://adwords.google.com címen.
2. Kattints a Jelentések és eszközök lapfülre, majd a Google Analytics pontra.
3. Kattints az oldal jobb felső sarkában található fogaskerék ikonra.



4. Kattints a Minden fiók lehetőségre az oldal bal felső sarkában.



5. Kattints arra a fiókra, amelyiket az AdWords-fiókhoz szeretnéd kapcsolni.



6. Kattints az Adatforrások lapfülre.



7. Kattints az AdWords lapfülre.
8. Kattints a Fiókok összekapcsolása gombra.



Ha Ügyfélközpont-alfiókból végzed az összekapcsolást, a folyamat rendkívül hasonló. További tájékoztatás a következő cikkben: Analytics-fiókok összekapcsolása Ügyfélközpont-fiókokkal.

Fejlesztések az AdWords-fiókadatok több profilban való alkalmazásával kapcsolatban

Most, hogy több AdWords-fiókot is összekapcsolhatsz a Google Analytics szolgáltatással, egyszerűbbé tettük az AdWords adatok több Google Analytics profilba való importálását is. Összeállítottunk egy videót, amely bemutatja, mit hogyan kell csinálni (a videó sajnos csak angol nyelven érhető el).

Ha nem vagy egy vizuális típus, a fiókok összekapcsolásáról a Google Analytics Súgójában szöveges útmutatást találhatsz.

Sok sikert kívánunk az összekapcsoláshoz!

Írta:
Gavin Doolan
Google Analytics csapat