Fontoljuk meg e három pontos egyezésű és kifejezésegyezésű kulcsszó használatát az
AdWords rendszerében.

[vízálló naptej]            "terelőoszlop-takaró"               [egyadagos kávéfőző]

Most tekintsük meg a keresési lekérdezések itt látható két sorát.

1      vízálló naptej        terelőoszlop-takaró vásárlása            egyadagos kávéfőző
2      vízálló naptej        terelőoszlop-takarók vásárlása          egy adag kávéfőző

Jelenleg csak a felső sorban (1) látható keresési lekérdezések minősülnek egyezőnek, és
csak ezek jeleníthetnek meg hirdetést az eredmények között. Az alsó sorban (2) látható közeli
változatokat a felhasználó hasonló szándéka ellenére az AdWords nem minősíti egyezésnek.

Ez hamarosan változni fog. Május közepétől kezdve a kifejezésegyezésű és a pontos egyezésű
kulcsszavak a közeli változatokra is egyezést fognak adni, beleértve az elgépeléseket, az
egyes és többes számú alakot, a szótöveket, az ékezeteket és a rövidítéseket is. Kutatásaink
és tesztjeink eredményei azt mutatják, hogy ezek a változások felhasználóink és hirdetőink
számára egyaránt nagyon hasznosak lesznek.

A felhasználói szándékra fókuszálva
A legtöbb ember nem gépel tökéletesen, és nem ismeri az összes helyesírási szabályt. A
keresési lekérdezések legalább 4%-a tartalmaz elírást, és minél hosszabb a lekérdezés, annál
nagyobb az elgépelések aránya.

De még tökéletes helyesírás esetén is előfordulhat, hogy az ugyanazt kereső felhasználók a
kifejezés némileg eltérő változatait használják, mint például a "gyerek roller" és a "gyermek
roller" vagy a "laminált padló" és a "laminált padlózat".

A Google organikus keresőrendszerei észlelik az elírásokat és a közeli változatokat, és
kompenzálják azokat.



Tudjuk, hogy a felhasználók boldogabbak, ha annak ellenére is a szándékuknak és az
elvégezni kívánt műveletnek megfelelő keresési eredményeket kapnak, hogy nem megfelelően
írták be a keresési kifejezést. Ezért ezt a viselkedést a hirdetésekre is kiterjesztjük.

Sok hirdető számára előny, mindenki számára szabályozási lehetőség
Kísérleteink azt mutatják, hogy az új egyezési viselkedés átlagosan 3%-kal növelte a keresési
eredményekre adott AdWords-kattintások számát, hasonló növekedést ért el a CPC-k
számában is az olyan fiókoknál, ahol a kattintások legalább egyharmada kifejezésegyezés
és pontos egyezés eredménye. Nem szabad azonban elfelejteni, hogy az eredmények
hirdetőnként változhatnak.

Folyamatosan teszteljük ezt az új fejlesztést a hirdetőknél, és a résztvevőknek eddig pozitív
tapasztalatokban volt részük. "Korábban rengeteg időnk ment el azzal, hogy a márka száz meg
száz elgépelt változatát adtuk meg, és gondoskodnunk kellett az összes kulcsszó többes számú
alakjának megadásáról is" - mondja Dana Freund, a GameDuell vezető keresőmarketing-
menedzsere. "A pontos egyezés és kifejezésegyezés fejlesztéseinek köszönhetően a
jövőben már nem kell aggódnunk az ilyen kulcsszavak miatt. Kevesebb kulcsszó használata
mellett relevánsabb megjelenítéseket érünk el, és a módosítás rengeteg időt takarított meg
számunkra."

Ha nem szeretnéd kihasználni a több kattintás által nyújtott lehetőségeket, és a kampányodon
belül a jelenlegi egyeztetési viselkedést szeretnéd megőrizni, akkor erre is lehetőséged nyílik. A
következő hetekben olyan szabályozási lehetőségeket teszünk elérhetővé, melyek segítségével
módosíthatod a kulcsszavaid egyezési beállításait. Miután ezek a módosítások életbe léptek,
jelentkezz be AdWords-fiókodba, és válaszd a kampánybeállítások lapját. A "Speciális
beállítások" között válaszd ki a Kulcsszóegyezési beállítások lehetőséget:



A szabályozás ezen eszközeit az elkövetkező hetekben fogjuk bevezetni az összes AdWords-fióknál. Az új egyeztetési viselkedés azonban csak május közepén lép működésbe.

A kulcsszó-egyeztetési viselkedéssel és a jelentéskészítés változásaival kapcsolatos további
részletekért, illetve más gyakran ismételt kérdés megtekintéséhez látogass el az AdWords
Súgó webhelyére.

Jen Huang
AdWords termékmenedzser