A helyi kampányok számos cég számára fontos tényezőt jelentenek - egyre több felhasználó keres helyi információkat az interneten, legyen szó akár útvonaltervezésről vagy egy helyi telefonszámról. A Google hálózatán végzett kereséseknek több mint 20%-a konkrét földrajzi helyhez kötődik, a felhasználók pedig gyakran reagálnak gyorsan a helyi keresésekre. A felmérések szerint (angol nyelvű cikk) az okostelefonon helyi vonatkozású információkat kereső felhasználók 88%-a egy napon belül hajt végre valamilyen műveletet a keresés kapcsán.



A helyi ügyfelek számára relevánsabb hirdetések létrehozásának támogatása érdekében a helybővítményekhez kapcsolódóan bevezetünk egy új fejlesztést: a hirdetés szövegébe már automatikusan beilleszthetsz helyi információkat, például az adott város nevét, egy telefonszámot vagy az irányítószámot.



Helyi vonatkozású hirdetések készítése

Helybővítmények használata esetén a helybeillesztési funkcióval helyi paraméterekkel bővítheted a hirdetés címét, szövegét, megjelenített URL-címét és/vagy cél URL-címét. A hirdetésben szereplő paraméter helyére dinamikusan beillesztjük a helybővítménynek megfelelő információt. A helyet az ügyfél fizikai tartózkodási helye alapján, illetve az ügyfél által egy adott hely iránt mutatott érdeklődés alapján tudjuk megállapítani.



Az alábbiakban egy helybeillesztés nélküli hirdetést, alatta pedig egy olyan hirdetést láthatsz, amely a hirdetés szövegében és megjelenített URL-címében helybeillesztést alkalmaz. 




Helybeillesztés nélküli hirdetés

Helybeillesztést használó hirdetés

A második példában a következő kódot használtuk a hirdetés szövegéhez: "Find a {lb.city:Local} Store or Shop Online - Free Shipping Order Today!" (Keresse fel üzletünket {lb.city:helyben}, vagy vásároljon online Ma ingyenes kiszállítással!) A megjelenített URL pedig a következő: "www.retailer.com/{lb.city:Local}" (www.kereskedo.com/{lb.city:helyben}). 



A helybeillesztés engedélyezéséhez először be kell állítani és aktiválni kell a helybővítményeket. A helybeillesztés akkor is működik, ha a helybővítmények más bővítmények miatt nem jelennek meg. 



Egyszerűbb kampánykezelés
A helybeillesztés használata esetén nem kell különböző hirdetéseket létrehoznod a különböző földrajzi helyekhez - csak állítsd be a helybővítményeket, szúrd be a kívánt paramétereket, a többit pedig bízd a helybeillesztésre.



"A hirdetéseink helyi információval történő manuális testreszabásával lenyűgöző sikereket értünk el a legfontosabb piacainkon, ami azt mutatja, hogy a tárolási szolgáltatások esetében az ügyfeleknek helyi vonatkozású találatokra van szükségük" - árulta el Chris Laczi, az Uncle Bob's Self Storage hirdetési igazgatója. "Mindezek miatt rendkívül izgatottan várjuk, hogy használatba vehessük a helybeillesztési szolgáltatást. A funkció megkönnyíti majd a helyi információkkal testreszabott hirdetések kialakítását az általunk megcélzott több mint 400 földrajzi helyhez, és várakozásaink szerint a hirdetések konverziós arányát is jelentősen növeli majd."



A helybeillesztési funkcióval és a helybővítményekkel kapcsolatban a súgóban olvashatsz további tudnivalókat. A funkciót az AdWords API legfrissebb verziója támogatja. Az AdWords Szerkesztő támogatása a szolgáltatás következő kiadásában várható. 



Írta: Brett McLarnon, szoftvermérnök