A múlt hónapban bejelentettük, hogy módosítjuk az AdWords hirdetésrotáció nevű szolgáltatásának a működését. Konkrétabban úgy módosítottuk az egyenletes rotáció beállítását, hogy ezentúl 30 napig egyenletes a rotáció, utána viszont az AdWords optimalizálást hajt végre, és gyakrabban jeleníti meg a jobban teljesítő hirdetéseket.

A múlt hónapban sokan fejezték ki aggodalmukat a módosítással kapcsolatban. Mindenkinek nagyon köszönjük a visszajelzéseket - folyamatosan figyeltük ezeket, hogy megtudhassuk, merre érdemes továbbhaladni. Az aggodalmak nagy része a következő két dologra koncentrált: (1) a módosítást nem lehet kikapcsolni; (2) előfordulhat, hogy a 30 napos egyenletes rotáció rövidebb, mint az általatok az új hirdetések tesztelésére szánt tesztelési intervallum. Sokan kérdezősködtek a módosítás okairól is.

Először is, szeretnénk kicsit részletesebben elmondani, miért módosítottuk a hirdetésrotáció működését. Tesztjeink alapján az Egyenletes rotáció beállítás módosításának köszönhetően hatékony és automatizált módon juthattok több értékes forgalomhoz. Azt észleltük, hogy az optimalizált hirdetésrotáció általában magasabb átkattintási arányt és nagyobb összesített konverziós mennyiséget eredményez a hirdetőknél. Az alábbi példa bemutatja az előnyöket (megjegyzés: ezek az adatok csak illusztrációként szolgálnak):

Az A hirdetés CTR-je 3% CTR, a B hirdetésé pedig 1%. Az Egyenletes rotáció beállítás korábbi változata esetén a hirdetések nagyjából ugyanannyiszor jelennének meg, és így körülbelül 2% lenne az átlagos CTR. Az új beállítás esetén viszont az egyenletes rotáció időszakát követően az A hirdetés gyakrabban fog megjelenni, és így az átlagos CTR a 3%-os érték közelébe kerül, vagyis 50%-kal több lesz a kattintás. Rendszerünk a forgalom egy kis hányadán a továbbiakban is futtatni fogja a B hirdetést, hogy folyamatosan tesztelje, hogyan teljesít.

Továbbá, a visszajelzésekre reagálva két módosítást tervezünk bevezetni a módosítással kapcsolatban. Először is, a 30 napos egyenletes rotációs időszakot 90 naposra hosszabbítjuk, hogy tovább lehessen tesztelni az új hirdetéseket. Másodszor: ha továbbra is folyamatosan egyenletesen szeretnéd elosztani a hirdetéseid megjelenítését, akkor hamarosan lehetőséget fogunk biztosítani a funkció kikapcsolására. A kijelentkezéshez meg kell adnod az adataidat ezen az űrlapon, vagy fel kell venned a kapcsolatot a fiókképviselőddel. Mindkét módosítás 2012. június 11-én lép életbe.

Ha a következő hetekben sokan ki akarják majd kapcsolni a szolgáltatást, akkor közvetlenül az AdWords kezelőfelületén is lehetőséget fogunk biztosítani erre.

Meg vagyunk győződve róla, hogy a hirdetésrotáció működésén végrehajtott módosításoknak köszönhetően jobb minőségű hirdetéseket jeleníthetünk meg a felhasználóink részére, míg a hirdetők a jobban teljesítő hirdetéseknek örülhetnek. Ugyanakkor azzal is tisztában vagyunk, mennyire fontos, hogy lehetőséget és időt biztosítsunk arra, hogy te találhasd ki, mi működik a legjobban nálad - ezért jelentettük be ma ezeket a módosításokat. A továbbiakban is küldjétek be visszajelzéseiteket, hogy az igényeiteknek megfelelő megoldásokat dolgozhassunk ki.

Írta: Nick Fox, alelnök, termékmenedzsment