Az Egyesült Államokban a tavalyi évben bevezettük a Hirdetési lehetőségek ikont a Google Display Hálózaton. A Hirdetési lehetőségek (AdChoices) egy iparági szabványt jelentő "i" ikon, amely Hirdetési lehetőségek megjelenítésére szolgál, ha az egérmutatót fölé helyezik. A Google, valamint általában az online hirdetési ágazat sok szereplője számára igen fontos, hogy a felhasználók számára egyértelmű információt szolgáltasson a megjelenített hirdetésekről. A címkére kattintó felhasználók egy olyan oldalra jutnak, ahol további tudnivalókat olvashatnak az online hirdetésekről és a számukra megjelenített reklámokról. 

A fogyasztók részletesebb tájékoztatására irányuló iparági törekvésekkel összhangban most Európában is bevezetjük a Hirdetési lehetőségek funkciót. Hamarosan a hirdetésen belüli "Google Hirdetések" ikonokat is fokozatosan egy új, Hirdetési lehetőségek címkére bővülő ikonra cseréljük. Ezeket az értesítéseket az Interactive Advertising Bureau (IAB Europe) viselkedés szerinti online hirdetésekkel kapcsolatos önszabályozó programjának (Self-Regulatory Program for Online Behavioral Advertising, angol nyelvű weboldal) keretében fejlesztették ki a felhasználók proaktívabb tájékoztatása és választási lehetőségekkel való ellátása érdekében, a számukra megjelenített hirdetések kapcsán. Azzal, hogy az "i" ikont és a "Google Hirdetések" címkét az új értesítésekre cseréljük, az iparági kezdeményezés iránti támogatásunkat szeretnénk kifejezni, és felhasználóinkat kívánjuk részletesebben tájékoztatni a hirdetési lehetőségekről - ezt szolgálja majd a jövőben az internetes hirdetéseken mindenütt látható ikon.

Néhány héten belül az európai nyelvű webhelyek nagy részén a különböző formátumú hirdetések többségén láthatóvá válik az új ikon és címke. Az értesítés idővel még szélesebb körben válik majd láthatóvá annak érdekében, hogy a Google Display Hálózat minden európai nyelvű megjelenítői webhelye összhangban legyen az önszabályozó programmal. Ez lesz a "Hirdetési lehetőségek" címke eddigi legszélesebb körű bevezetése, és bízunk benne, hogy az ágazat más szereplői is bevezetik majd azt.

A "Hirdetési lehetőségek" címkére kattintó felhasználók egy olyan oldalra jutnak, ahol további tudnivalókat olvashatnak az online hirdetésekről és a számukra megjelenített reklámokról. Az oldalon a Hirdetési beállítások kezelője is elérhető lesz, amellyel a felhasználók beállíthatják, hogy milyen típusú érdeklődésen alapuló hirdetéseket szeretnének látni a Google Display Hálózaton. Az új ikon és címke tesztjei igazolták, hogy azok elméletileg semmilyen hatással nincsenek a hirdetések teljesítményére. Úgy gondoljuk, hogy e funkciók bevezetésével a felhasználók jobban megérthetik a megjelenített hirdetéseket, és reméljük, hogy tanúi lehetünk a címke széles körű ágazati alkalmazásának.

Írta: Jason Bigler, Termékmenedzsment-igazgató