Néhány évvel ezelőtt bevezettük az érdeklődésen alapuló hirdetést, illetve ennek keretében a remarketing funkciót, amelyek abban nyújtanak segítséget, hogy a megfelelő közönséget szólíthasd meg az üzeneteiddel, és újra felvehesd a kapcsolatot azokkal az ügyfelekkel, akik már meglátogatták a webhelyedet.

Ügyfeleink azóta kiváló eredményeket könyvelhettek el: elkötelezettebb ügyfeleket, jobb megtérülést és nagyobb forgalmat. A remarketing egyúttal a megjelenítőink számára is folyamatos segítséget nyújt az online tartalmak finanszírozásában. Emellett az olyan egyszerű eszközök, mint például a Miért jelent meg?, a Hirdetési beállítások kezelője és a Hirdetés elnémítása funkció segítségével a felhasználók pontosabban szabályozhatják a számukra megjelenített hirdetéseket a Google hálózatán és a weben.

Az ügyfelek visszajelzései nyomán folyamatosan törekszünk arra, hogy még jobbá tegyük ezeket a megoldásokat: hogy megkönnyítsük a remarketinggel kapcsolatos első lépéseket, rugalmasabbá tegyük a remarketinglisták kezelését, és új lehetőségeket kínáljunk a célközönséggel való kapcsolatfelvételre.

Íme néhány konkrét, éppen bevezetés alatt álló fejlesztés:
  • Intelligensebb és rugalmasabb eszközök a remarketing kezelésére: A remarketinglisták kezelése (illetve a remarketing szolgáltatás első használatbavétele) minden eddiginél egyszerűbbé és rugalmasabbá vált. A továbbfejlesztett AdWords remarketingcímkét már elég egyszer elhelyezni a teljes webhelyen, az AdWords rendszerben ezután tetszőleges számú lista létrehozható – például olyan oldalakhoz, amelyek URL-címe tartalmazza az "elektronika" szót. A Google Analytics felhasználói számára a remarketing használatához jelenleg több címkét kell használni. Ez is egyszerűbbé válik, így az Analytics-címke apróbb módosításával hamarosan közvetlenül az Analytics felületéről hozhatók majd létre remarketinglisták. Az AdWords remarketingcímkékkel összeállított listákhoz hasonlóan ezekkel a listákkal kampányok is futtathatók a Google Display Hálózaton. Ha szeretnéd közelebbről megismerni a következő néhány héten várható újdonságokat, látogass el ide az új AdWords remarketingcímkével kapcsolatos tudnivalókért, vagy ide (angol nyelvű bejegyzés) a Google Analytics újításainak megismeréséhez.
  • A megfelelő közönség megszólítása: A remarketing kiváló eredményeket biztosíthat, szerintünk azonban még ennél is több segítséget nyújthatunk a potenciális ügyfelek megszólításában és a közönség bővítésében. A következő hetekben például fokozatosan bevezetünk egy új beállítást, amellyel olyan felhasználók számára jeleníthetők meg a hirdetések, akik közel állnak a remarketinglista közönségéhez, azonban még valószínűleg nem keresték fel a webhelyedet. Emellett folytatjuk egy jelenleg is futó teszt (angol nyelvű bejegyzés) bevezetését is, amely lehetővé teszi a keresési kampány személyre szabását az alapján, hogy a felhasználók felkeresték-e már a webhelyedet (a remarketinglistáidon keresztül).
Az online hirdetés ideális esetben a cégek számára az ügyfelek gazdaságos és hatékony megszólítását, a megjelenítők számára a minőségi tartalmak finanszírozását, a felhasználók számára pedig a hasznos és vonzó hirdetések megtekintését teszi lehetővé. Feladatunknak tekintjük, hogy olyan eszközöket alakítsunk ki – mint például az itt leírtak –, amelyek mindezt lehetővé teszik.

Írta: Brad Bender, termékmenedzsment-igazgató

Súgóoldalak linkjei:

Hasonló közönségek: https://support.google.com/adwords/bin/answer.py?answer=2676774
Remarketingcímke hozzáadása: https://support.google.com/adwords/bin/answer.py?answer=2476688
Google Analytics: http://support.google.com/analytics/bin/answer.py?answer=2611268